خبرگزاری کار ایران

۳ کارگر کشتارگاه سیمرغ اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۲۴

منابع کارگری در استان خراسان رضوی از اخراج ۳ کارگر با سابقه کشتارگاه سیمرغ و رعایت نشدن حداقل‌های قانونی در خصوص سایر کارگران شاغل در این واحد تولیدی خبر دادند.

این منابع به ایلنا گفتند: کارگران تعدیل شده که از ۳ تا ۷ سال سابقه کاری داشتند، دوشنبه هفته گذشته (۲ شهریور ماه) بعد از اعتراض شبانه‌ای که از سوی همه کارگران این واحد تولیدی برپا شده بود اخراج شدند.

به گفته آنان، کارگران تعدیل شده در ابتدا ۴ نفر بودند که بعد ازشکایت آنان به اداره کار نیشابور یکی از کارگران سریعا بازگشت بکار می‌شود اما پرونده رسیدگی به شکایت دیگر کارگران هنوز در اداره کار در دست پی گیری است.

در این زمینه کارگران کشتارگاه سیمرغ درباره جزئیات مورد اعتراض خود گفتند: اردیبهشت ماه سال جاری این واحد به دلیل تخلفات بهداشتی بمدت دوماه موقتا تعطیل شد و۱۲۰ کارگر بیکار شدند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که با گذشت بیش از دو ماه از بازگشایی مجدد کشتارگاه هنوز معوقات مزدی آنها پرداخت نشده است.

همچنین به دنبال این اقدام کارفرما کارگران شب دوشنبه کار در کشتارگاه را متوقف کردند که در ‌‌نهایت منجر به اخراج ۴ کارگر به بهانه ایجاد اختلال شد.

به ادعای انان یکی دیگر از دلایل اعتراض کارگران این بود که کارفرما در روزهای پایانی بازسازی کشتارگاه قصد داشت با همه کارگران رسمی کشتارگاه قرار داد‌های یک ماهه امضاء کند که این موضوع نیز با مخالفت کارگران رسمی منتفی شد.

کارگران همچنین مدعی هستند که دستمزدهای همه زنان و مردانی که به عنوان کارگر در این کشتارگاه مشغول کار هستند کمتر از حداقل‌های تعیین شده در شورای عالی پرداخت می‌شود.

این کارگران در خاتمه گفتند: به همین دلیل کارفرما هفته پیش از آنها خواسته است تا اگر دستمزد مربوط به ایام تعطیلی کارخانه را ببخشند او حاضر است تا از ماه آینده به کارگران مزد قانونی پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز