خبرگزاری کار ایران

حواس کارگران به چگونه تنظیم شدن لسیت بیمه باشد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۷۱۲

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور رفع مشکل کسری سابقه، شاغلین در هنگام تنظیم لیست حق بیمه خود توسط کارفرما، دقت لازم را داشته باشند و محل لیست خود را کنترل و امضا نمایند.

به گزارش ایلنا، محمد حسن زدا با حضور در برنامه حرف حساب که از شبکه یک سیما پخش شد، در پاسخ به سئوالات مردم اظهار داشت: سقف پرداخت حق بیمه اشخاص در سال جاری تا 5 میلیون تومان است و هیچ محدودیتی در خصوص تعداد مشاغل نداریم.

وی در خصوص بازنشستگی برای افراد با 60 سال سن و سابقه زیر 10 سال گفت: این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، کسری سابقه خود را تا 10 سال که توسط کارشناسان سازمان محاسبه می شود، واریز کنند و از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه حداقل 50 سال سن و 30 سال سابقه از شرایط بازنشستگی است، افزود: البته افراد در موارد خاص مانند مشاغل سخت و زیان آور و خانم ها با 42 سال سن و 20 سال سابقه می توانند بازنشسته شوند.

زدا در خصوص بازنشستگی از کارافتادگان کلی اظهار داشت: افراد با نظر پزشک متخصص مبنی بر از کار افتاده بودن و ارائه آن به سازمان تامین اجتماعی، در کمیسیون پزشکی حضور یافته و پس از تایید نظر اعضای کمیسیون و رای به از کارافتادگی کلی، بازنشسته خواهند شد.

وی با اشاره به ارتقاء خدمات غیر حضوری سازمان و دریافت بیش از یک میلیون و 200 هزار لیست اینترنتی در ماه گذشته، گفت: بسیاری از کارفرمایان، تعویض مداوم نیروی کار و اعلام لیست های جدید به شعب تامین اجتماعی را از مشکلات اساسی خود می دانند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در طراحی لیست های حق بیمه ستونی تحت عنوان شروع کار و ترک کار در نظر گرفته است که کارفرمایان به راحتی می توانند مشخصات فردی و سابقه کار بیمه شده خود را از این طریق تکمیل و به سازمان ارسال نمایند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماده 37 قانون تامین اجتماعی گفت:  مالکین کارگاه ها مشخصات مستاجر را باید به سازمان اعلام کنند در غیر اینصورت چنانچه آن شخص مشمول بدهی باشد و سازمان دسترسی به وی نداشته باشد، مسئول پرداخت بدهی و جریمه با مالک است.

وی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور افزود:  تعیین این مشاغل به عهده کمیته تشخیص کارهای سخت و زیان آور در وزارت کار است و سازمان تامین اجتماعی پس از تشخیص این کمیته مبنی بر سخت و زیان آور بودن شغل فرد، حکم بازنشستگی را صادر می کند.

زدا در خصوص بیمه پردازی برای خبرنگارانی که تحت پوشش خبرگزاری یا شبکه های خاصی نیستند و به صورت مستقل فعالیت می کنند، گفت: این افراد با مراجعه به صندوق بیمه اعتباری هنرمندان و اخذ معرفی نامه از آن صندوق به سازمان تامین اجتماعی، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز