خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید سالانه ۹۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۷۱۰

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم که اگر بخواهیم برای برنامه پیش‌بینی‌شده برای اشتغال در سال ۱۴۰۰ برسیم سالانه باید حدود ۹۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا علی ربیعی در جلسه شورای اداری و کارگروه اشتغال در استانداری اردبیل اظهار داشت: هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر نام‌گذاری شده است و این دو نفر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دارای فضیلت و روش فکری خوب برای خدمت به مردم بودند که باید این موارد را الگو قرار دهیم و در دولت پناه مردم بوده و کاری کنیم که مردم احساس امنیت داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر با رشد 8 درصدی اقتصاد که در برنامه توسعه پیش‌بینی‌شده است، مواجه نیستیم ولی معتقدیم شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که برای سال 1400 به این رشد اقتصادی دست‌یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر حدود 22 میلیون شاغل در کشور داریم که در سال 1400 به بیش از 31 میلیون شاغل خواهد رسید که با توجه به این موضوع باید سالانه حدود 900 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.

ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور داریم که با تأخیر وارد بازار کار می‌شوند و این در حالی است که این فارغ‌التحصیلان حاضر به کار در همه‌جایی نیستند و دنبال شغل اداری می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کشورمان در دوره‌های مختلف رشد 7 درصدی را تجربه کرده است، گفت: در حوزه صنعت نیز کشورمان رشد 12 و 13 درصدی را تجربه کرده است و امیدواریم با مدیریت مناسب و راهبردی بتوانیم کشور را در آستانه رشد و توسعه قرار دهیم.

ربیعی بیان کرد: دولت برای اینکه کشور را به رشد مناسب برساند باید با تمام توان تلاش کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری در کشور را کاهش دهیم و کشورمان را از رکود خارج سازیم. درحالی‌که در سال 93 برای 50 هزار نفر شغل ایجادشده است اما متأسفانه 50 هزار شغل نیز ازدست‌رفته است و قیمت تمام‌شده شغل در کشور خیلی بالاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری بیان کردند که باید تورم در کشور به زیر 2 رقم برسد و رکود از کشور خارج شود و دولت یازدهم برای تحقق این رهنمودهای مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت و برخی مشکلات دیگر، دولت یازدهم کشور را در حالت سختی تحویل گرفت و باید برای اینکه کشور را توسعه دهیم سرمایه‌های مردم و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را در کشور توسعه دهیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است.

ربیعی با اشاره به اینکه 8 کارخانه فولاد زیر یک‌میلیون تن در کشور به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن تعطیل‌شده است، گفت: متأسفانه به دلیل مطالعات غیر کارشناسی این کارخانه‌ها تعطیل‌شده است و احیای این‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری کلان می‌باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما از این به بعد در کشور حق نداریم حتی یک خطای کوچک داشته باشیم و در سرمایه‌گذاری‌ها باید مطالعات کارشناسی شده مبنای کار باشد تا در این راستا به کشور ضربه‌ای وارد نشود.

وی یکی از رسالت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی را بالا بردن بهره‌وری در اقتصادهای کوچک عنوان کرد و گفت: مدیران باید بهره‌وری را مبنای اساسی کار خود قرار دهند تا از این لحاظ بتوانیم رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور را توسعه دهیم.

ربیعی بابیان اینکه دولت یازدهم اعتبارات خوبی به بخش کشاورزی و آب اختصاص داده است، افزود: انتظار می‌رود در بخش کشاورزی و آب سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شود که این امر توسعه اشتغال و اقتصاد استان‌های قطب کشاورزی ازجمله استان اردبیل را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حوزه ICT یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم برای اشتغال‌زایی است و دولت یازدهم در این حوزه برای 100 هزار نفر اشتغال پیش‌بینی کرده است و استان اردبیل نیز باید با توجه به حوزه ICT نقش مهمی در ایجاد اشتغال در منطقه داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بخش کشاورزی نیز با جدیت موردتوجه دولت یازدهم است و این امر می‌تواند نرخ اشتغال در کشور را بالابرده و مسئولان استان اردبیل نیز باید برای اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی استان اردبیل ایجاد کانون کارآفرینی است تا با استفاده از این کانون و وحدت و همدلی مسئولان و مردم ظرفیت‌های استان شناسایی و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های اساسی صورت گیرد.

ربیعی بیان کرد: وضعیت اجتماعی استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها بسیار خوب است و این استان سرمایه اجتماعی خوبی دارد و کم بودن سالمندان در مرکز سالمندان نشان از ادامه خانواده‌های 3 نسلی در این استان است که متأسفانه بسیاری از استان‌های کشور دارای خانواده 1 نسلی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سرمایه‌گذاری گردشگری توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل خبر داد و افزود: باید بتوانیم کانون توسعه استان را شناسایی کنیم و از این ظرفیت بزرگ در راستای رشد و توسعه استان بهره‌جوییم.

ربیعی از برنامه‌ریزی دولت یازدهم درآمدزایی و ایجاد اشتغال در محصولات کشاورزی ازجمله سیب‌زمینی، خبر داد و تصریح کرد: باید با تغییر الگوی کشت و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی دغدغه و نگرانی کشاورزان منطقه را برطرف کنیم.

وی یکی دیگر از کارهای اساسی دولت یازدهم را اثربخش کردن تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: آیین‌نامه تسهیلات بانکی برای مشاغل کوچک به‌زودی طراحی می‌شود تا بر اساس این آیین‌نامه تسهیلات ارائه‌شده در بانک‌ها از حالت سنتی خارج و اثربخشی خاصی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: من تنها وزیر کار نیستم بلکه وزیر بیکاران و کارفرمایان نیز هستم و دولت با تمام توان درصدد است تا شرایط و زیرساخت‌های اشتغال را در جامعه فراهم کند تا دغدغه و نگرانی جوانان برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز