خبرگزاری کار ایران

پرداخت زودهنگام دستمزد مرداد ماه کارگران مس سرچشمه

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۸۵

برخلاف ماه‌های گذشته که دستمزد کارگران مجتمع مس سرچشمه دستمزد ماهانه خود را با چند روز تاخیر دریافت می‌کردند، تمامی این کارگران روز گذشته دستمزد مردادماه خود را دریافت کردند.

فعالان صنفی کارگری استان کرمان می گویند که احتمال دارد به دنبال اعتراضات اخیر کارگران مجتمع مس سرچشمه، دستمزد مرداد ماه این کارگران به نسبت دستمزد ماه‌های گذشته زودتر پرداخت شده باشد.

براساس اطلاعاتی که به نقل از کارگران مجتمع مس سرچشمه در اختیار ایلنا قرار گرفته است، مدیریت این واحد صنعتی- معدنی در روز گذشته (سوم مرداد ماه) دستمزد تمامی کارگران را به حساب بانکی آنها واریز کرده است.

پرداخت شدن دستمزد ماه مرداد کارگران مجتمع مس سرچشمه در سومین روز از شهریور ماه از آن جهت حائز اهمیت است که به گفته همین منابع در ماه‌های گذشته ممکن بود پرداخت دستمزد همین کارگران دست کم تا روز دهم ماه جدید به تاخیر بیفتد.

منابع ایلنا می گویند از قرار معلوم تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران مجتمع مس سرچشمه به زمان آغاز فعالیت مدیریت کنونی مجتمع مس سرچشمه باز می‌گردد.

بصورت مشخص در مورد چرایی و چگونگی این تاخیر گفته می‌شود مدیریت کنونی بیشتر مواقع در تهران حضور دارد تایید لیست پرداختی دستمزد کارگران این مجتمع  دچار تاخیر می‌شود.

به نقل از کارگران مجتمع مس سرچشمه گفته می‌شود که ظاهرا تجمعات صنفی اخیر باعث شده است تا مدیریت مجتمع دستمزد آنها را با تاخیر زمانی کمتری پرداخت کند.

همچنین این احتمال مطرح می‌شود که ممکن است کوتاه شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران مس سرچشمه با زمزه‌هایی که در مورد سفر مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان و تغییرات احتمالی مدیریت مجتمع مس سرچشمه شنیده می‌شود بی‌ارتباط نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز