خبرگزاری کار ایران

اخراچ شبانه ۳۹کارگر قرار دادی کارخانه «سیمان کارون»

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۳۰۸

۳۹کارگر قرار دادی کارخانه «سیمان کارون» در خوزستان به دلیل اتمام قرارداد کاری، با دو ماه حقوق معوقه اخراج شدند.

به گزارش منابع خبری ایلنا، شب گذشته – ۳۱ مرداد ماه- به حدود ۳۹نفراز کارگران قراردادی شاغل در کارخانه سیمان کارون در شهر کلگیر شهرستان مسجد سلیمان اعلام شده است به دلیل اتمام اعتبار قرار داد کارشان دیگر برای آن‌ها در این واحد صنعتی شغلی وجود ندارد.

به گفته این منبع خبری، این واحد تولید کننده سیمان بیش از ۳۲۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانی مشغول به کار هستند که هر کدام از آنان دو ماه حقوق طلب دارند. کارگران قرار داد ی هم با سوابق یک تا ۱۵ سال زیر مجموعه یک شرکت پیمانکاری تامین کننده نیروی انسانی کار می‌کنند.

به ادعای کارگران قرار دادی سیمان کارون، پیش از این – اول شهریور ماه سال ۹۳- تعداد ۶۵ نفراز کارگران قراردادی شاغل در کارخانه سیمان کارون به بهانه اتمام قرار داد کاری اخراج شده بودند که ۲۹ نفر(که اسامی آنان در لیست اخراج امروز نیز است) بعد از پی گیری‌ از نهادهای دولتی مستقر در استان همچون استانداری، فرمانداری، اداره کار و اعضای شورای شهر «گلگیر» در اوایل مهر ماه سال ۹۳ مجددا به کارشان بازگشتند.

منابع کارگری همچنین به ایلنا گفتند از دو ماه پیش فعالیت تولیدی کارخانه سیمان کارون محدود شده و کارفرما به اجبار حدود ۲۵۰ نفر از کارگران خود را به مرخصی اجباری فرستاده است.

به گفته آنان مجموع کارگران باقی مانده در کارخانه از کارگران بخش خدمات ،نگهبانی، مکانیک وبهره بردار آسیاب کارخانه سیمان هستند.

یکی از کارگران درباره دلایل کارفرما برای فرستان کارگران به مرخصی به ایلنا گفت: هنوز مشخص نیست دلیل واقعی این مرخصی اجباری چیست اما عمده‌ترین دلایلی که از سوی کارفرمای کارخانه عنوان می‌شود کاهش فروش وادامه تعمیرات کارخانه است که آنهم نیمه کاره‌‌ از چند ماه پیش رها شده است.

به گفته این کارگرشاغل در کارخانه سیمان کارون بیمه کارگران نیزاز خرداد ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده ودفترچه‌های درمانی آنان نیز تمدید نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز