خبرگزاری کار ایران

تعویق ۱۴ماه حقوق کارگران لنت تلدا خاوران در قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۲۵

۷۰ کارگر کارخانه «لنت تلدا خاوران» بابت ۱۴ماه مزد و ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکارند.

منابع خبری ایلنا در قزوین اعلام کردند که معوقات حقوقی کارگران لنت تلدا خاوران مربوط به سالهای گذشته وسال جاری است و این کارگران برای امسال (۹۴) به جز ۸۰۰ هزار تومان مساعده پول دیگری از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که جدا از مزد معوقه، حق بیمه آنها از آذر ماه سال ۹۳ تاکنون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است و به همین شعبه تامین اجتماعی از تمدید دفترچه‌های بیمه درمانی آنها خودداری می‌کند.

کارگران لنت تلدا خاوران می‌گویند که نگران هستند مبادا مشکل پرداخت نشدن حق بیمه در دسترسی آنها به خدمات درمانی و بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی اشکال آفرینی کند.

در این خصوص بصورت مشخص گفته می‌شود که دز حال حاضر تعدادی از کارگران این واحد که شرایط بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور را دارند به دلیل مشکلات بیمه‌ای وعدم پرداخت اضافه سهم ۴درصدی کارفرما درمشاغل سخت وزیان آور به تامین اجتماعی امکان بازنشستگی ندارند.

این کارگران که بی‌نظمی مالی و اداری کارفرما را دلیل اصلی انباشته شدن معوقات مزدی خود می‌دانند، می‌گویند: کارفرمای کارخانه لنت تلدا خاوران به بهانه کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چندین ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

به گفته این کارگران تا این لحظه مراجعه آنها به نهادهایی اداری همچون اداره کار، سازمان تامین اجتماعی و فرمانداری شهرستان البرز برای پیگیری خواسته‌های آنها بی‌نتیجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز