خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر تهران:

تامین معاش، تمامی اعضای خانواده را به کار واداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۸۳۹

دبیر خانه کارگر غرب تهران می‌گوید: در حال حاضر نرخ تورم آنقدر بالاست که دست کم بالای 50 درصد درآمد ماهانه هر خانواده کارگری بابت هزینه‌ مسکن آنها خرج می‌شود.

«اسماعیل حق پرستی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مدت‌هاست که درآمد خانواده‌ها از محل اشتغال یک نفر تامین نمی شود و چه بسا تمامی افراد یک خانواده با نهایت توان برای تامین مخارج خود فعالیت می‌کنند.

این فعال صنفی کارگری افزود: این وضعیت باعث شده است تا در بهترین حالت به غیر از اعضای کودک و خردسال هر خانواده همه افراد جوان و بازنشسته در بازار کار باقی بمانند.

حق پرستی با بیان اینکه درآمد مجموع اعضای شاغل هر خانواده کارگری در نهایت تا چند برابر حداقل مزد می‌رسد، گفت: با توجه به ادعای دولت در کنترل تورم هنوز این وعده‌ محقق نشده و همچنانشرایط زندگی برای کارگران و قشر  آسیب پذیر مهیا نیست.

حق پرستی گفت: تامین معیشت مانند تهیه مسکن ودرمان و خواروبار، پوشاک جزو هزینه­‌های زندگی است که پرداخت آن برای کارگران با درآمد پایین، سنگین است.

وی در مورد افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن کارگران در سال 94 افزود:  قول­‌هایی داده شده اما این مبلغ آن قدر ناچیز است که دردی را در مقابل افزایش اجاره­‌بها  دوا نمی­‌کند اما نمایندگان کارفرمایی و دولت ر جلسات تعیین مزد از این بابت قولی را به کارگران می‌دهند خود به خود به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کنند.

حق پرست درباره مهار تورم گفت: دوتا محور در اقتصاد داریم یکی تورم و دیگری رکود که اگر جلوی تورم گرفته شود رکود نیز از بین می­رود، تا حدودی سعی بر مهار تورم شده اما در زمینه­­های اقتصادی و کسری­های موجود ،در خانوار کارگری تاثیر زیادی در معیشت کارگری داشته ورکودی که در بخش اقتصادی داریم بخشی از اشتغال از بین برده  و این باعث از بین رفتن بخش درآمد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز