خبرگزاری کار ایران

مسئولان خانه‌های سلامت شهرداری تهران از ترس اخراج تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۲۴۱

ترس از اخراج، و بیکار شدن باعث شد تا روز گذشته گروهی از مسئولان خانه­‌های سلامت شهرداری تهران در تشکیلات خانه کارگر تجمع کنند.

به گزارش ایلنا در این اجتماع صنفی نزدیک به 200 نفر از کارگرانی که هم اکنون در سرای محلات شهر تهران به عنوان مسئولان خانه سلامت فعالیت دارند با «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نمایندگان «رحمت‌اللـه حافظی» رئیس کمسیون سلامت شورای شهر تهران دیدار کردند.

مسئولان خانه‌های سلامت شهرداری تهران که شمار آنها تا حدود 400 نفر نیز برآورد می‌شود، زنان تحصیل کرده رشته های پیراپزشکی هستند که از حدود 10 سال پیش با راه‌اندازی مرکز سلامت شهرداری تهران به استخدام مناطق مختلف شهرداری تهران درآمده‌اند و گفته می‌شود با پایان یافتن ماه جاری ممکن است اخراج و بیکار شوند.

حاضران در این گردهمایی با بیان اینکه قرار بود در این تجمع صنفی تمامی مسئولان خانه‌های سلامت مناطق 22 گانه شهرداری تهران حضور داشته باشند، افزودند: این احتمال وجود دارد که عده‌ای از همکاران آنها به دلیل ترس از اینکه مبادا در نتیجه شرکت در این تجمع صنفی زودتر از سایرین بیکار شوند غیبت کرده‌اند.

این گروه از کارگران شهرداری تهران می‌گویند در تمامی 10 سال گذشته بدون برخورداری حتی یک روز از پوشش بیمه‌ اجباری سازمان تامین اجتماعی در سرای محلات شهر تهران مشغول فعالیت بودند و در برخی موارد پرداخت دستمزد آنها برای مدت 6 ماه به تاخیر افتاده است.

معترضان که مدعی‌هستند در تمامی سالها از هرگونه فرصت قانونی برای دستیابی به ترفیع شغلی و تبدیل شدن وضعیت استخدامی خود محروم بوده‌اند، در گردهمایی روز گذشته به دبیرکل خانه کارگر و نمایندگان رئیس کمسیون سلامت شورای شهر تهران گفتند که قراردادهای آنها از ابتدای شهریور ماه خاتمه می‌یابد و از قرار معلوم مسئولان شهرداری دیگر قصد تمدید قراردادهای آنها را ندارند.

به نقل از این گروه از کارگران شهرداری تهران گفته می‌شود که مسئولان شهرداری تهران باهدف کوچک سازی و برون سپاری مسئولیت‌های اجتماعی خود تصمیم دارند تا از این پس مسئولیت خانه‌های سلامت را از خود سلب و به مدیران محلات واگذار کنند.

معترضان با یادآوری اینکه در تمامی سالهای فعالیت خود در سرای محلات شهرداری تهران با وجود کاستی‌ها و کمبودها وظیفه سازمانی و شغلی خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند، افزودند: تصمیم مدیران شهرداری تهران برای تعدیل آنها در حالی است که دیگر برای آنها هیچگونه فرصت شغلی مناسبی در بازار کار وجود ندارد.

در این تجمع صنفی «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: خانه‌های سلامت نقش مهمی در مناسبات زندگی اجتماعی دارند چراکه در بحث مسائل بهداشتی از نظر افکار عمومی به صورت پیش فرض مسائل درمانی در اولویت مسائل پیشگیری قرار دارد و در مقابل خانه‌های سلامت تنها بلنگوی موجود  برای ترویج مسائل پیشگیری هستند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه حداقل وی سالی یکبار بصورت دوره ای از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بازدید می‌کند، گفت: جامعه­ ما درمان محوراست و کمتر سلامت باور و سلامت محوریم ، وزارت بهداشت و درمان داریم اما بهداشتی در آن نمی­‌بینیم و فقط وزارت درمان است و بیمارستان­ها مانند مغازه‌­های مکانیکی ،منتظر آچارکشی انسانها هستند و شهرداری با حذف خانه­‌های سلامت ضربه شدیدی برپیکره بهداشت و درمان می­زند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: در این شرایط وزارت بهداشت و درمان نیاز دارد آموزش­هایی در راستای پیشگیری داشته باشد نه فقط به درمان بپردازد و برای همین در موقعیت کنونی خانه‌های سلامت نقش کلیدی در تنظیم زندگی شهرنشینی دارند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رسیدگی به نهادها و مباحث لوایح و طرح­ها از استخدامی تا قانون کار ، تعاون و بهزیستی و امداد و... در چارچوب کارگروهای متفاوتی است که در کمسیون متبوعش فعالیت دارند گفت: در خصوص مشکلات این گروه از کارگران شهرداری به عنوان ناظر دارای وظایفی هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به اینکه قرار داد مسئولان خانه‌های بهداشت شهرداری تهران تنها تا خاتمه مرداد ماه اعتبار داشته ‌و بعد از آن احتمال می‌رود که همه این کارگران تعدیل شوند حتما در فرصت باقیمانده از طرف مجلس جلسه‌ای برای رسیدگی به این وضعیت برگزار خواهد شد.

وی در همین رابطه از کارگران معترض خواست تا با توجه به محدویت زمانی نمایندگانی را معرفی کنند تا مجلس بتواند در حضور آنها با مسئولان شهرداری تهران برای رسیدگی به خواسته‌های صنفی آنها تشکیل جلسه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز