خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته اتفاق افتاد:

60 درصد حوادث کار ساختمانی منجر به مرگ کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۱۸

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۵٫۶ درصد فوت ناشی از حوادث کار سال گذشته کشور خبر داد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «محمد اصابتی»  با بیان اینکه آمار و اطلاعات سال گذشته در زمینه حوادث نشان می‎دهد در بخش ساختمان بیشترین کاهش حوادث را داشته‎ایم افزود: تعداد بازرسی‎های ادواری سال گذشته ۴۰۰ هزار مورد بوده و امسال نیز در همین حدود خواهد بود.

اصابتی ادامه داد: براساس برنامه‎های پیش‎بینی شده، برنامه‎ای برای مستقر کردن مسوولان ایمنی در محل کارها داریم. اگر بتوانیم آیین‎نامه‎‌‎ای که در شورای عالی فنی تصویب شده را در سراسر کشور در واحد صنعتی و تولیدی اجرایی کنیم، این طرح می‎تواند در ایمنی واحدها کمک زیادی به ما کند.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح از اول مرداد ماه آغاز شده و باعث می‎شود قسمتی از کارهای نظارتی در زمینه شناسایی خطر و ارزیابی ریسک در خود واحد انجام بگیرد و این افراد به عنوان رابط بین واحد و وزارتخانه باشند و با این کار بسیاری از حوادث می‎تواند پیشگیری شود.

وی با اشاره به حوادث ساختمانی گفت: تقریباً حوادث ساختمانی نزدیک ۵۰ درصد از حوادث را به خود اختصاص داده که شدت حوادث نیز زیاد است و منجر به فوت هم می‎شوند.

اصابتی خاطرنشان کرد: از کل حوادثی که داریم حدود ۶۰ درصد منجر به فوت مربوط به حوادث ساختمان است. یک تفاهم‎نامه با نظام مهندسی ساختمان بسته‎ایم که در حال حاضر به سراسر کشور جهت اجرایی شدن ابلاغ شده است. به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم آموزش‎های لازم را به مهندسین ناظر در زمینه ایمنی بدهیم و این موضوع می‎تواند در این رابطه به ما کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز