خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی 350 کارگر شیشه آبگینه

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۱۳

منابع کارگری ایلنا در قزوین از تعویق سه ماهه در پرداخت مطالبات حقوقی حدود 350 کارگر کارخانه شیشه آبگینه خبر می‌دهند. گفته می‌شود در یک سال اخیر پرداخت حقوق کارگران این کارخانه بارها به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه شیشه آبگینه قزوین گزارش دادند؛ غیر از 65 درصد عیدی سال 93؛ سایر مطالبات مزدی مربوط به سال گذشته و جاری این کارگران پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران؛ باقیمانده معوقات مزدی آنها شامل نیمی از دستمزد اسفند ماه سال 93 و دستمزد پنج ماه نخست سال جاری است.

کارگران آبگینه عمده مشکل محل کار خود را نداشتن مواد اولیه تولید(کربنات) و همچنین انباشته شدن بدهی‌های کارخانه دانسته و گفتند: بیش از یک سال است فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده و در حال حاضر فقط یک خط تولیدی آنهم صرفا بخاطر خاموش نشدن کوره‌های کارخانه  با ذوب  چندین باره ضایعات شیشه فعالیت دارد.

به گفته آنان؛ با وجود آنکه کارگران امیدوارند با حمایت دولت مشکلات این واحد تولیدی مرتفع شود و در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران آبگینه باخبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آنها ادامه دارد.

بنا براین گزارش، کارگران کارخانه شیشه آبگینه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سرگیری فعالیت کارخانه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کننده‌ای به کارگران نمی‌دهند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز