خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

مصدومیت کارگر پالایشگاه آبادان براثر تنفس بخار اسید

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۱۶

روز گذشته یکی از کارگران پالایشگاه نفت آبادان براثر تنفس بخارات اسیدی دچار مسمومیت شده است.

فعالان صنفی کارگری استان خوزستان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند که این حادثه حوالی عصر دیروز در واحد سارپ فاز سه پالایشگاه آبادان اتفاق افتاده و کارگر مصدوم با اقدام به موقع همکارانش در واحد ایمنی و بهداری نجات پیدا می‌کند.

گفته می‌شود که در حال حاضر این کارگر حادثه دیده پالایشگاه نفت آبادان در بیمارستان شرکت نفت بستری است.

برپایه این اطلاعات که به نقل از کارگران شاغل در پالایشگاه نفت آبادان بدست آمده است، کارگر حادثه دیده از طریق یک شرکت‌ پیمانکاری در واحد تعمیرات و نگهداری مشغول کار بوده است.

به گفته منابع ایلنا وجود مواد اسیدی در واحد سارپ پالایشگاه آبادان امری رایج و معمول است و به همین دلیل کارگرانی که در این قسمت تردد می‌کنند همیشه لباس و ماسک ضد اسید پوشیده‌اند.

آنها در عین حال با اشاره به بالارفتن میزان رطوبت هوای شهر آبادان در روزهای اخیر، افزودند: بصورت طبیعی در هوای مرطوب تنفس عادی امری سخت و دشوار است و در چنین هوایی کسانی که با وجود پوشش‌های ایمنی در محیط‌های آلوده به گازها و بخارات اسیدی حضور دارند انجام تنفس نتنها مشکل‌تر است بلکه احتمال وقوع حوادثی نظیر آنچه در روز گذشته برای تنها کارگر مصدوم اتفاق افتاد بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز