خبرگزاری کار ایران

بدحسابی کارفرما به صدور اخطاریه بانک برای کارگران قفل‌کار منجر شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۰۵۱

کارگران کارخانه قفل کار قزوین می گویند به دلیل بد حسابی کارفرما تاکنون برای 63 نفر از آنها اخطاریه بانک صادر شده است.

منابع خبری ایلنا در کارخانه «قفل کار» در توضیح این ماجرا می‌گویند در سال 89 کارگران این واحد تولیدی بخشی از مطالبات مزدی معوقه و جاری خود را از طریق تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون دریافت کردند.

براین اساس این تسهیلات در قالب کارت‌های اعتباری یک میلیون و 500 هزار تومانی به کارگران پرداخت شد و در مقابل کارفرما متعهد شد تا اصل و فرع این تسهیلات را در قالب اقساط معین 24 ماهه به بانک بازگرداند. 

با این حال گفته می‌شود که باگذشت نزدیک به 5 سال از آن زمان هنوز کارفرما به تعهدات خود عمل نکرده و در نتیجه بانک توسعه تعاون از مدتی قبل برای کارگران قفل کار اجراییه صادر کرده است.

گفته می‌شود براساس شرایط بانک توسعه تعاون، کارفرمای قفل کار می‌بایست بابت بدهی مربوط به هر کارگر مبلغ 60 هزار تومان به حساب بانک پرداخت می‌کرد اما ظاهرا تا این لحظه حتی یک قسط هم پرداخت نشده است.

در عین حال گفته می‌شود که از مجموع 63 کارگری بابت بدحسابی کارفرما برای آنها احضاریه صادر شده است تعداد 11 نفر مشغول به کارند و مابقی در این مدت بازنشسته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز