خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد چدن درود در سال جاری حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۰۰۳

با وجود گذشت نزدیک به چهارماه از آغاز سال جدید، کارگران کارخانه فولاد و چدن دورود امسال هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منابع خبری ایلنا در این کارخانه گزارش داده‌اند 120 کارگر قراردادی و رسمی کارخانه فولاد و چدن دورود به دلیل آنچه که رکود بازار فروش قطعات فولاد و چدن عنوان می‌‌شود بیش از 4 ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

به ادعای کارگران، علی رغم وعده‌های داده شده در خصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی از سوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و کارگران حقوق  ماههای فروردین،اردیبهشت ،خرداد  وتیر ماه سال جاری را طلب دارند.

کارگران فولاد و چدن دورود همچنین افزودند؛ علاوه بر تعویق 4 ماه حقوق، از سه سال پیش تاکنون حق بیمه‌های آنها با چندین ماه تاخیر به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود بطوری که هم اکنون دفتر چه‌های درمانی بیشتر کارگران این واحد صنعتی فاقد اعتبار است.

آنها مدعی هستند که در این شرایط این مسئله هم برای کارگرانی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌ آنها به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیازد دارند و هم برای کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند مشکلت زیادی را ایجاد کرده .

این کارگران در عین حال افزودند: با این شرایط که هنوز تکلیف معوقات مزدی 120 کارگر قدیمی روشن نشده است کارفرما تمایل به جذب نیروی جدید دارد چنانچه از دو سال پیش که مدیریت کنونی مسئولیت اداره کارخانه را برعهده دارد حدود  40 کارگر جدید در این کارخانه مشغول کار شده‌اند.

گفتنی است عمده‌ترین خریدار محصولات شرکت فولاد وچدن دورود، شرکت‌های سیمانی هستند که قطعات سنگ شکن و سیمانی مورد استفادهٔ خود را از این طریق تامین می‌کنند، اما به دلیل آنجه رکود بازار خرید و فروش مصالح سیمانی و ساختمانی عنوان شده است، در چند ماههٔ اخیر با مشکل جدی در پرداخت معوقات حقوقی کارگران خود مواجه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز