خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد؛

تجمع صیادان بوشهری در اعتراض به طرح دریابست در مقابل فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۵۳۳

شماری از صیادان بوشهری صبح امروز (دوشنبه 29 تیر ماه) در اعتراض به اجرای طرح دریا بست در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، در این تجمع صیادان معترض  که تعدادشان  دست کم به 50 نفر گزارش شده است خواستار لغو اجرای طرح دریابست   در بوشهر هستند که از 17 ماه پیش  از سوی اداره شیلات و تعاونی های صیادی بوشهر اجرایی شده است.

طبق اظهارات  معترضین ,ظاهرا اجرای طرح دریا بست برای  حفظ ذخایر آبزیان در دریا است  اما اصلی‌ترین مشکل صیادانی که به صورت قانونی زیر نظر اتحادیه کار می‌کنند این است که برخی افراد همچنان به شیوه‌های غیر معمول و نادرست آبزیان دریایی را صید می‌کنند بطوری که این شیوه غیر قانونی صید باعث از بین رفتن آ بزیان شده است.

به ادعای صیادان بوشهری ,آنها با اجرای طرح دریابست در سواحل بوشهر در حالی از ادامه صید منع شده‌اند که صیادان استان همجوار  (خوزستان)  هنوز زیر بار اجرای این طرح نرفته‌اند بطوری که هم اکنون بازار صیادی بوشهر پر از آبزیان بویره میگوهای صید شده‌ای است که از خوزستان با قایق های غیرمجاز صید و عرضه می شود.

به ادعای آنان چندین سال است که به دلیل بی‌توجهی برای حفاظت از ذخایر دریا روز به روز مسئله کاهش صید جدی‌تری می‌شود و  طبیعی است با توجه به گرانی سوخت و ادوات صید چاره‌ای جز‌‌ رها کردن شغل کنونی برای آنها وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز