خبرگزاری کار ایران

در آخرین افطاری خانه کارگر ازسوی علی ربیعی عنوان شد:

تبریک جامعه کارگری به مقام معظم رهبری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۳۴۳

نسبت به حقوقی که از شما در تامین اجتماعی در سال های گذشته تضییع شده کوتاه نخواهیم آمد و پیگیر آن هستبم. و مطمئن باشید که اجازه تعدی حتی به یک ریال از اموال شما را به کسی نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی طی سخنانی درآخرین شب از سلسله ضیافت‌های افطارخانه کارگر که با حضور جمعی از بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی بمناسبت 25 تیر برگزار شد، بر لزوم حضور کارگران در تشکل‌های کارگری تاکید کرد و گفت: بسیار مفتخرم در فراز و نشیب های کشور و در دورانی که بر هر کسی می تاختند که با تفکر آنها همراه نبود،‌ خانه کارگر؛ خانه‌ای سالم و خانه ای در خدمت کارگران باقی ماند و خوشبختانه حتی نتوانستند نقطه سیاهی درآن پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : از این جهت می خواهم به دوستان کارگرم که در عرصه خدمات و تولید فعال هستند تاکید کنم  که باید تشکل ها را افزایش داد و حضور را در آنها قوی تر کرد. با گردهم آمدن در تشکل ها می توان دربرنامه های کشور جایگاه خود را بیشتر تثبیت کرد.

ربیعی اذعان داشت :من به برکت خانه کارگر وزیر هستم و به برکت همین خانه کارگر است که برادر پاک و وارسته و دلسوزم _آقای محجوب _در مجلس پیگیر مسائل قشر زحمتکش کارگر است.

وی با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در احقاق حقوق هسته‌ای ملت و برداشتن تحریم‌ها،‌اظهار کرد: از جانب جامعه کارگری به مقام معظم رهبری و رییس جمهور که هم عزت ایران حفظ و هم حقوق ملت را کسب کردیم تبریک می‌گویم. متاسفانه در سال های گذشته به ناروا تحریم‌هایی بر کشور تحمیل شده بود و نمی دانم چرا عده ای بر نمی تافتند که برای احقاق حق سخن گفته شود اما دولت تدبیر وامید توانست با شش قدرت دنیا بنشیند و برای اولین بار پرونده کشوری که در ذیل فصل 7منشور به شورای امنیت آورده شده بود و هیچ کشوری نتوانسته بود بدون جنگ از آن خارج شود، با گفت وگو پیروزمندانه از آن خارج شد. همه کشورها این موفقیت را تبریک گفتند به جز رژیم اشغالگر کودک کش قدس.

ربیعی به مقاومت و ایستادگی ملت به ویژه کارگران در برابر فشارهای اقتصادی که به خاطر تحریم بوجود آمده است، اشاره کرد و افزود: اگر باز هم طرف غربی به دنبال ظلم و زورگویی بود، ایستادگی می کردیم اما امروز خوشحالیم که هم حق خودمان را گرفتیم و هم شرایطی را برای سرمایه گذاری فراهم کردیم. اکنون ممنوعیت صادرات صنایع دستی به امریکا برداشته شده است و امیدوارم کارگران قالیباف ما که عرصه خوبی برای آنها بوجود آمده است بتوانند از رونق این صنعت بهره مند شوند.جامعه کارگری مقاومت کرده و خواهد کرد و لی از مسئولان نظام نیز متشکر است که به دنبال تولید بیشتر در کشور برای ایجاد رفاه مطلوب‌تری هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بحث تامین اجتماعی هنوز شرمنده ایم که نتوانسته‌ایم آنطور که شایسته است کارهای لازم را انجام دهیم، ابراز کرد: من تعهد و وعده روز اول خود مبنی بر ارزش دادن به دفترچه را انجام دادم هرچند که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. همگان صحه می‌گذارند که ارزش دفترچه‌های سلامت نسبت به قبل ارزشمند تر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برای کارگرانی که پناهی نداشته وهیچ جا بازنشستگی نداشتند، حدود  10 میلیون و 500 هزار دفترچه صادر کردیم. مطالعات ما نشان می دهد که 95 درصد افرادی که دفترچه گرفته اند حاشیه نشین و کارگر غیررسمی بودند و از این حثیث خدا را شاکر هستیم که ‌آنها هم صاحب دفترچه شدند.

وی افزود: من شعار "تامین اجتماعی هر روز بهتر از دیروز" را سر دادم و بر آن پای خواهم فشرد و این مسیری نیست که قطع کنیم. شاید امروز در گوشه و کنار تامین اجتماعی فردی بتواند تخلفی کند اما در رده مدیریت کلان ودر جاهایی که وزیر باید افراد متعهد و متخصصی را به کار می گرفت، افرادی گمارده شده‌اند که به اموال تامین اجتماعی به عنوان اموال بی صاحب نگاه نمی کنند که متاسفانه در سال های گذشته چنین بود.

ربیعی خاطر نشان کرد: برخی در تحریم ها جیب خود را گشاد می کردند و از ما به التفاوت فروش پتروشیمی های ما پولی به دست اوردند که سود  آن 200- 300 میلیارد تومان بوده که حقوق یک ماهه کارگران فولاد است. من در همین شب‌های اخر ماه رمضان شرمنده هستم که حقوق این ماه آنها به تعویق افتاده اما ان شاءالله از هفته آینده پرداخت حقوق آنها آغاز خواهد شد و می‌دانیم که زندگی با حقوق بازنشستگی بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه ما امین اموال بازنشستگان بوده و به عنوان نماینده آنان به‌ اموال نگاه می‌کنیم،‌ ابراز کرد: ما حتی امسال افطار را در سازمانها ی وابسته خود ممنوع و تنها یک افطار به بازنشستگان و شوراها وانجمنها دادیم. وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بر لزوم ارتقای خدمات بهداشتی به بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کردو افزود: بیمارستان میلاد را از یکی به چهارتا افزایش دادیم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. در بیمارستان شهیدفیاضبخش(شماره دو سابق) نیز بنایی را می گذاریم تا با بیمارستا‌های بین‌المللی بتواند رقابت کند. مسکن اجتماعی و حمایتی را نیز از بازنشستگان تامیناجتماعی آغاز خواهیم کرد و تاخیر در آغاز کار آن نیز به این دلیل است که می‌خواهیم سوبسید وام را تا جای ممکن پایین‌ بیاوریم تا وام های پرداختی ارزان قیمت شود.

وی به روز تامین اجتماعی و بهزیستی اشاره کرد و گفت:‌ این روز را تبریک می گویم و کنار گرفتن این دو اسم در کنار هم را اتفاقی نمی‌دانم چرا که هر دوی آنها در جامعه کارگری و در وزارت کار هستند. ما بهزیستی متحول شده ای را در پیش رو داریم و مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا را تا پایان سال 95 تمام خواهیم کرد و در همین امسال نیز مسکن بسیاری را برای معلولان در نظر گرفته ایم.

ربیعی در پایان به پرونده تخلفات تامین اجتماعی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ما نسبت به حقوقی که از شما در تامین اجتماعی در سال های گذشته تضییع شده کوتاه نخواهیم آمد و پیگیر آن هستبم. و مطمئن باشید که اجازه تعدی حتی به یک ریال از اموال شما را به کسی نخواهم داد.   

تبریک جامعه کارگری به مقام معظم رهبری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز