خبرگزاری کار ایران

گرفتاری 80 کارگر زغال سنگ شمال شرق برای بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۸۰۸

80 کارگر معدن زغال سنگ شمال شرق که مشمول مقررات مشافل سخت و زیان آور می‌شوند از دو سال پیش به دلیل پرداخت نشدن 4 درصد حق بیمه‌ای می‌بایست توسط کارفرما پرداخت شود نمی توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

منابع خبری ایلنا در این واحد  معدنی گزارش دادند این  80 کارگران در بخشهای مختلف معدن زغال سنگ شمال شرق  مشغول کارند و سخت و زیان آور بودن شغل سازمانی آنها از سوی کمیته بررسی کننده مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است.

برابر مقررات تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور باید بابت بازنشستگی پیش از موعد هر کارگر معادل 4 درصد بیشتر حق بیمه پرداخت کنند و برابر اطلاعات موجود چون کارفرمای معدن زغال سنگ شمال شرق تاکنون به تکلیف قانونی خود در مورد این کارگران عمل نکرده است هم اکنون امکان بازنشستگی پیش از موعد آنها وجود ندارد.

بصورت مشخص گفته می شود که در این واحد معدنی کارفرما از سال  92 تاکنون به تعهد خود در خصوص پرداخت 4 درصد حق بیمه اضافی عمل نکرده است.

به ادعای منابع ایلنا وضعیت به وجود آمده درحالی است که تا مرداد ماه سال جاری تعداد معدنچیان مشمول بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور به حدود 100 کارگر خواهد رسید.

گفته می‌شود دلیل پرداخت نشدن این حق بیمه اضافی کمبود منابع مالی بوده و در عین حال به ادعای منابع ایلنا در برخی موارد مشاهده شده است که در لیست‌های بیمه سمت شغلی کارگران بیمه شده جابجا درج شده و همین مسئله برای بازنشستگی تعداد دیگری از کارگران مشکل آفرین شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز