خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

وضعیت نامعلوم پرونده تفحص از سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۷۱

در آستانه سالروز تامین اجتماعی یک فعال صنفی کارگری در تهران خواستار اطلاع رسانی در مورد آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی شد.

«عبدالـله وطن‌خواه» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: نزدیک به یک‌سال و نیم از انتشار گزارش هیات تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی می گذرد و در این مدت هنوز تکلیف ریخت‌وپاش‌هایی که در دولت گذشته در این سازمان صورت گرفت مشخص نشده است.

وی افزود: قرار بود برمبنای گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی دستگاه قضایی به پرونده افرادی که نام آنها در ارتباط با سواستفاده های صورت گرفته برده شده است رسیدگی کند اما تا این لحظه تکلیف این رسیدگی هنوز برای جامعه 40 میلیون نفری بیمه شدگان این سازمان مشخص نشده است.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس یادآور شد: در متن‌ گزارش منتشر شده هیات تحقیق و تفحص از اشخاص حقیقی و حقوقی مختلفی نام برده شده بود که از همان زمان تاکنون در ارتباط با نهادهای صنفی کارگری دارای سمت سازمانی بودند.

وی افزود: در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به دلیل مشکلات مالی که دارد هر روز از کمیت و کیفیت خدمات بیمه های اجتماعی خود می کاهد عدم اطلاع رسانی در مورد وضعیت پرونده قضایی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی درست نیست.

عضو مجمع نمایندگان کارگران استان تهران افزود: بصورت مشخص در سالهای اخیر افزایش مستمری کارگران بازنشسته بسیار ناچیز بوده ‌است و در عین حال ناکافی بودن امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی بیمه‌شدگان شاغل و به ویژه بازنشسته را به سوی استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل  کشانده است و اکنون از زبان دولت می‌شنویم که قرار هرچه بیشتر شیوه اداره این سازمان به شرکت‌های بیمه بازرگانی نزدیک شود.

وی ادامه داد: در چنین اوضاع و احوالی کارگران بیمه شده حق دارند که از مسئولان در مورد پیگیری پرونده سوء استفاده‌های صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی طرح سوال کنند.

وی بابیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی در نهایت برپایه حق بیمه‌های پرداختی کارگران تامین می شود گفت: یک سال و نیم پیش که نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی منتشر شد کارگران نامهای تعدادی از نمایندگان خود را در ارتباط  با این سوء استفاده‌ها از زبان مسئولان شنیده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون کارگران حق دارند تا راجعه به سرنوشت رسیدگی به این تخلفات مالی و اداری پرسوجو کنند تا بدانند قانون با مقصرین احتمالی چه برخوردی می‌کند و یا قانون از شخصی بی‌گناه که نام او برده شده است چگونه چگونه اعاده حیثیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز