خبرگزاری کار ایران

نداشتن کمربند ایمنی باعث مرگ کارگر ساختمانی در عسلویه

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۶۹۶

به گفته منابع ایلنا کارگر ساختمانی که روز گذشته براثر سقوط از داربست در فاز 19 منطقه ویژه عسلویه جان خود را از دست داده است در زمان حادثه تجهیزات ایمنی در اختیار نداشته است.

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه عسلویه می گویند دلیل مرگ «عزیزاله آریائی» کارگر ساختمانی که در حادثه روز گذشته براثر سقوط از داربست جان خود را از دست داد «نداشتن کمربند و تجهیزات فنی» بوده است.

برپایه این اطلاعات این کارگر 22 ساله یاسوجی که به‌عنوان کمک داربست‌زن بر روی پروژه ساختمانی اتاق کنترل فاز در فاز 19 عسلویه مشغول به‌کار بود.

از قرار معلوم در زمان حادثه به این کارگر یاسوجی ماموریت داده می‌شود تا وسیله‌ای را در ارتفاع سازه درحال ساخت جابجا کند به درخواست بر همین اساس گفته می‌شود این کارگر ساختمانی پس از بالا رفتن تا ارتفاع 15 متری به‌دلیل آن‌که هیچ حفاظی نداشت به پائین سقوط می‌کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده کم نیستند کارگرانی که بدون تخصص و آموزش خاص و یا حتی در اختیار داشتن تجهیزات ایمنی ماموریت‌های پرخطر را به سفارش کارفرما یا مسئولان کارگاه انجام دهند.

یکی از کارشناسان ایمنی در تحلیل این‌دست از حوادث کاری اظهار داشت: هیچ‌گونه تعهدی در بخش ایمنی داربست‌ها نیست؛ اهمال‌کاری کارفرما در صدور مجوزهای کاری یا (پرمیت‌ها) دلیل عمده حوادثی از این دست هست.

وی افزود: فشار کارفرما به پیمانکاران برای به پایان رسانده هر چه سریع‌تر پروژه‌ها و راه‌اندازی فاز نیز از دلایل دیگر حوادث کاری است.

این کارشناس ایمنی ادامه داد: فشاری که برای راه‌اندازی سریع فاز بر پیمانکاران وارد می‌شود، حجم‌کار، به‌کارگیری ادوات و ماشین‌آلات و به‌دنبال آن استخدام نیروی انسانی را بالا می‌برد. اما چیزی که ثابت می‌ماند، تیم HSE ثابتی است که کنترل ایمنی همه موارد فوق را دشوار می‌سازد.

وی در پایان عدم‌تعهد مدیریت به اصول ایمنی را عامل اصلی حوادث کاری در منطقه پارس‌جنوبی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز