خبرگزاری کار ایران

اخراج کارگر کاشی گیلانا به دلیل اعتراض به یک ماهه شدن قرارداد کار

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۴۳۵

یکی از کارگران کاشی گیلانا به دلیل اعتراض به یک ماهه شدن اعتبار قراردادهای کاری از روز 13 تیرماه تاکنون اخراج شده است.

«فرزین  لطف علی پور» که از حدود 20 سال پیش در کارخانه کاشی گیلانا مشغول به کار است در خصوص چگونگی اخراج خود به ایلنا گفته است: کارفرما اصرار داشت که با من و سایر همکارانم بصورت یک ماهه قرارداد کار بندد.

وی افزود: سرانجام به دلیل مخالفت‌های من با این شیوه عقد قرارداد در نهایت مسئولان اداری کارخانه کاشی گیلانا به دستور کارفرما از روز 13 تیر ماه کارت حضور و غیاب مرا برداشتند و بدین ترتیب اکنون اخراج شده‌ام.

به گفته این کارگر کاشی گیلانا تا پیش از این مدت اعتبار قرارداد کارگران موقت یک ساله بود که به مرور زمان آن به شش ماه، سه ماه هم رسیده بود.

این کارگر کاشی گیلانا افزود: جدا از موضوع قراردادهای کار یک ماهه‌ کارفرما هنوز دستمزد اردیبهشت و خرداد  ماه سال جاری130 کارگر کاشی گیلانا را پرداخت نکرده است و علاوه بر همه اینها هنوز آنها بابت بخشی از معوقات مزدی گذشته از کارفرما طلبکار هستند.

به گفته آقای لطف علی پور دیگر معوقات مزدی آنها بابت حدود 23 مزایایی است که در فاصله سالهای 89 تا زمستان سال 93 پرداخت نشده است.

او همچنین در خصوص تشکیل شدن نهاد صنفی در کارخانه کاشی گیلانا گفت: آخرین دوره شورای اسلامی کار کارخانه کاشی گیلانا در سال ۸۳ به پایان رسید اما از آن سال دوره جدید هنوز به دلیل حد نصاب نرسیدن تشکیل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز