خبرگزاری کار ایران

تعویق 4 ماه حقوق کارگران کومه ایران در قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۹۰۳

کارگران کارخانه قابلمه سازی «کومه ایران» درشهر صنعتی البرز استان قزوین طی 4ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولید قابلمه گزارش داده‌اند معوقات حقوقی کارگران مربوط به اسفند ماه سال گذشته وسه ماه فروردین ,اردیبهشت وخرداد  سال جاری است. علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران می‌گویند طی دو سال اخیر که این واحد تولیدی از سوی مالک به کارفرمای جدید اجاره داده شده است و در حال حاضر به دلیل مشکل نقدینگی تعویق سه تا چهار ماهه حقوق کارگران به به روال عادی تبدیل شده است.

به گفته آنان مطالبات معوقه کارگران کومه ایران در حالی به تاخیر افتاده است که  پیشتر در سال 85 این واحد تولیدی به دلیل افزایش بدهی های مالی وزیان ده بودن منحل اعلام شد اما با شکایت تعدادی از کارگران رسمی به دیوان عدالت اداری تا امروز انحلال این کارخانه با رای بازگشت بکار کارگران رسمی به تاخیر افتاده است.

توضیحات کارفرما

در این رابطه،آقای «راسخ» قائم مقام مدیر عامل کارخانه کومه ایران ضمن تایید تعویق حقوق کارگران این کارخانه ، دلیل تعویق حقوق کارگران را مشکلات نقدینگی عنوان کرد.

وی گفت: این تعداد از کارگران در حالی خواستار مطالبات خود هستند که از شروع سال جاری هر ماه بخشی از حقوق قانونی خود را به صورت الحساب دریافت کرده اند .

به گفته وی , کارخانه کومه ایران یکی از معتبرترین واحدهای تولید ی است که از سال 85 به دلیل مشکلات مالی وزیان ده بودن تولید منحل اعلام شد  و در حال حاضر با وجود همه مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه محصولات داریم تمام تلاش خود را برای به روز کردن مطالبات کارگران  این کارخانه انجام می دهیم.

او مجموع کارگران کارخانه کومه ایران را 10 نفر ذکر کرد که از این تعداد 6 نفر به صورت رسمی و مابقی به صورت قرار داد موقت در این واحد مشغول بکارند.

طبق اظهارات وی کارگران  رسمی  کارخانه بعد از اعلام انحلال کارخانه کومه ایران در سال 85 به دیوان عدالت اداری شکایت کردند واین موضوع باعث تاخیرانحلال کارخانه تا به امروز شده است.

به گفته وی حدود 20 کارگر رسمی این کارخانه بعد از شکایت به دیوان همه مطالبات قانونی خود را از کارخانه دریافت کرده و تسویه حساب شده اند در این بین فقط یک الی دو کارگر باقی  مانده اند که هنوز تسویه نشده  اند وحتی بخشی از اموال کارخانه توسط یکی از کارگران مصادره شده است.

قائم مقام مدیر عامل کارخانه کومه ایران  در خاتمه با اظهار امیدواری در حل مشکلاتی که باعث نگرانی کارگران کارخانه کومه ایران شده است در مورد بدهی کارخانه به تامین اجتماعی گفت: این واحد حدود 75میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز