خبرگزاری کار ایران

روشن شدن خطوط ایران برک توسط کارفرما/ 120 کارگر همچنان منتظر طلب خود هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۲۳۰

به گفته کارگران کارخانه ایران برک رشت کارفرمای این واحد تولیدی از روز چهارشنبه گذشته با روشن کردن دستگاه‌های خطوط تولید تلاش کرده است تا به اعتراض چهل و پنج روزه آنها خاتمه دهد.

120 کارگر کارخانه ایران برک رشت که از چهل پنچ روز پیش در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه معوقات مزدی فعالیت‌های این واحد تولیدی را متوقف کرده‌اند با اعلام این خبر به ایلنا گفتند که در حال حاضر کارفرما در کارخانه ایران برک حضور دارد و تلاش می کند با روشن نگهداشتن خطوط تولید به اعتراضات صنفی آنها خاتمه دهند.

این کارگران در می‌گویند: ممکن است تعدادی از همکاران آنها در این اقدام کارفرما حضور داشته باشند اما در عمل تعداد کسانی که در داخل کارخانه حضور دارند آنقدر نیست که بتوانند در طول یک روز کاری همه خطوط تولید را فعال نگهدارند.

این کارگران همچنین از تصمیم 51 نفر از همکاران خود برای مراجعه به کارخانه و دریافت معوقات مزدی خبر داده و افزودند که این کارگران با دردست داشتن نامه اداره کار خوستار دریافت تمامی معوقات مزد و انجام تسویه حساب به نرخ روز شده‌اند.

از قرار معلوم این اقدام درپی یکی از وعده‌های کارفرمای ایران برک رشت مبنی براینکه حاضر است با کارگرانی که قادر قبول شراریط کنونی نیسستند به نرخ روز تسویه حساب کند و تمامی مطالبات جاری و معوقه آنها را بصورت آنی پرداخت کند.

گفته می‌شود بیشتر این کارگران از نیروهای قدیمی کارخانه ایران برک رشت محسوب می‌شوند و تقریبا سابقه کاری بعضی از آنها تا حدود 18 سال هم می‌رسد و در شرایط نامساعد بازار کنونی کار ممکن است پس از تسویه برای ادامه اشتغال و یا استفاده از مزایای مقررات پیش از موعد دچار مشکل جدی شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز