خبرگزاری کار ایران

گرفتاری کارگران ساکن شهرک کلارک هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۲۰

گرفتاری کارگرانی که از طریق تعاونی مسکن شرکت خودرو سازی ساپیا در شهرک باغشهر کلارک کرج ساکن شده‌ند هنوز با شهرداری کرج ادامه دارد.

این کارگران که سال گذشته در تماس با ایلنا گفته بودند که شهرداری منطقه 11 کرج برای دسترسی به خدمات عمومی همکاری لازم را نمی کند این بار می‌گویند که این بار علاوه بر استمرار مشکلات از آنها خواسته شده است تا بابت هرینه ساخت حدود 25 میلیون ‌تومان دیگر نیز پرداخت کنند.

یکی از این کارگران در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر تعداد ساکنان مجمتع 144 واحدی شهرک باغشهر کلارک کرج به حدود 70 خانوار رسیده است و هنوز از امکانات عمومی همچون فضای سبز و اماکن تفریحی، خیابان‌های آسفالت شده، مسجد، مدارس و سرویس خدمات حمل و نقل عمومی خبری نیست.

وی ادامه داد: این شهرک مسکونی در واپیسن ماه های سال 92 به مالکان آن که همگی از کارگران شرکت سایپا هستند بصورت ناتمام تحویل داده‌شد و مالکان مجبور شدند برخلاف قرارداد تمام هزینه ها و پیگیری‌های مربوط به تامین آب شرب و روشنایی برق، خطوط تلفن و گاز کشی را پرداخت کنند.

یکی دیگر از این کارگران ادامه داد: تامین آب شرب و سیم کشی برق خانه‌های این مجتمع از شب عید سال 93 تا اواسط تابستان زمان برد و پس از آن به تدریج کارگران صاحب‌خانه به منازل جدید نقل مکان کردند اما تقریبا اواخر زمستان سال گذشته بود که بازهم توانسیم با پیگیری‌های قبلی از خدمات گاز شهری و خطوط تلفن مخابرات استفاده کنیم.

این کارگر سایپا افزود: بصورت مشخص سرتاسر زمستان گذشته ناچار بودیم تا با بخاری و هیتر‌های برقی گرمای منازل خود را تامین کنیم و برای همین تقریبا در این مدت مبلغ بسیاری هنگفتی را بابت قبض برق پرداخت کردیم.

این کارگران می‌گویند در چنین شرایطی هیات مدیره تعاونی مسکن کارکنان سایپا از ما توقع دارد تا مبلغ 25 میلیون‌تومان دیگر بابت هزینه ساخت این منازل از جمله هزینه خلافی ساخت و بیمه و مالیات پیمانکار پرداخت کنیم و این درحالی است که طبق قرارداد ما از قبل همه هزینه‌ها را پرداخت کرده بودیم.

وی افزود: در این میان هنوز مشکلات اهالی با عوامل شهرداری ادامه دارد و آنها از هر از چند گاهی سعی می کنند تا به شیوه‌هایی از جمله بستن راه ورودی شهرک اهالی را به آنچه تسویه حساب نامیده می شود وادار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز