خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران کاشی گیلانا

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۶۶۷

کارگران کاشی کاشی گیلانا می گویند، پس از گذشت شش ماه از پایان اعتراض نودو پنج روزه آنها هنوز موفق به دریافت مطالبات جاری و معوقات مزدی خود نشده‌اند.

منابع کارگری در کارخانه کاشی گیلانا با اعلام این خبر به ایلنا گفته‌اند که هنوز دستمزد ازدیبهشت و خرداد  ماه سال جاری 129 کارگر این کارخانه به آنها پرداخت نشده و علاوه بر همه اینها هنوز 16 ماه از مطالبات مربوط به سالهای 89 تا دی ماه سال 93 را نگرفته‌اند.

به گفته کارگران کاشی گیلانا، براساس جلسه‌ای که در تاریخ ۲۶ آذر ماه سال گذشته و با حضور هشت نفر از کارگران کاشی گیلانا در اداره صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگذار شد «آقای رسولی» کارفرمای سابق کارخانه کاشی گیلانا و دارنده حدود ۵۲ درصد ازسهام کارخانه بار دیگر مدیریت این واحد را بر عهده گرفت.

طبق وعده این کارفرما قرار است مجموع  2 میلیارد و 400 میلیون از مطالبات  معوقه 129 کارگرکاشی گیلانا از شهریور ماه سال 94 هر ماه علاوه بر حقوق جاری به حساب کارگران پرداخت شود.

منابع کارگری همچنین در مورد تعداد کارگران شاغل در کاشی گیلانا گفتند؛ این واحد حدود 129 کارگر داشت که به مرور با ادامه فعالیت کارخانه ، تعداد نیروی کاربه بیش از 170 نفررسید.این کارگران طی شش ماه گذشته  حقوق خود را با تاخیر دریافت کرده اند.

منابع کارگری همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران رسمی و قراردادی کارخانه کاشی گیلانا می‌گویند: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما به صورت مستمر آن را پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز