خبرگزاری کار ایران

وزارت کار عربستان؛

حقوق یک ماه کارگر منزل در عربستان 200 دلار است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۲۳۵

وزارت کار عربستان اعلام کرد به زودی از کارگران نیجری برای امور خانه‌داری در ازای حقوق ماهیانه 750 ریال سعودی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از العربیه در بیانه وزارت کار عربستان تصریح شده است که پس از بررسی های انجام شده از این پس اتباع جمهوری نیجر می‌توانند فقط به عنوان کارگر خدماتی منازل به این کشور وارد شوند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه پس توافقات انجام شده بین دو کشور مقرر شد حقوق ماهیانه هر کارگر نیجری 750 ریال سعودی (200 دلار) در ماه باشد.

این در حالیست که پروسه ورود کارگر و دستمزد بنگاه های کاریابی برای دولت سعودی رقمی معادل 1000 دلار می شود.

هفته گذشته نیز وزارت کار عربستان با دولت بنگلادش قراردادی مشابه را به امضا رساند و بر اساس آن قرار داد حقوق هر کارگر بنگلادشی 800 ریال تعیین شده است.

بنا بر توافق صورت گرفته بین دو کشور قرار داد کارگران دو ماهه است و در پایان هر دو ماه در صورت رضایت کارفرما این قرار داد قابل تمدید است.

بر اساس سیستم کارگری عربستان اتباع هر کشور فقط می توانند در حرفه تعیین شده از سوی دولت مشغول به کار شوند.

تا پیش از این فقط اتباع بنگلادشی اعم از زن و مرد می توانستند به عنوان کارگر منزل مشغول به کار شوند اما به دلیل افزایش درخواست از این پس اتباع جمهوری نیجر نیز شامل این قانون شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز