خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

معادل یک ماه از معوقات مزدی کارگران ایران برک پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۸۹۷

به گفته کارگران کارخانه ایران برک روز گذشته مدیریت این واحد نساجی معادل یک ماه از 9 ماه دستمزد پرداخت نشده آنها را پرداخت کرده است.

کارگران کارخانه ایران برک در ادامه این خبر به ایلنا گفتند: هنوز وضعیت پرداخت دستمزد 8 ماه باقیمانده آن‌ها مشخص نیست اما روز گذشته که مصادف با بیست و هشتمین روز اعتصاب آنها بود، در محل کارخانه جلسه مشترکی برای بررسی وضعیت کارخانه ایران برک برگزار شد.

به گفته این کارگران عوامل انتظامی که در روزهای اخیر برای رسیدگی به وضعیت آنها در  کارخانه ایران برک حضور داشته‌اند جلسه روز گذشته را به دستور مقامات قضایی استان گیلان برگزار کردند.

براساس این اظهارات در جلسه یاد شده مدیریت کارخانه،  نماینده کارگران وسه نفر از عوامل انتظامی و قضایی حضور داشتند که در نهایت چگونگی پرداخت معوقات آنها از توافقات این جلسه بود.

کارگران ایران برک می‌گویند طبق تصمیمی که در جلسه مشترک گرفته شده آنها توانستند تا روز گذشته معادل یک ماه از معوقات مزدی خود را دریافت کنند.

به گفته این کارگران همچنین در جلسه  مقرر شده است که کارفرما ظرف یک ماه آینده معادل دوماه از مطالبات معوقه را  به همراه مطالبات جاری کارگران پرداخت کند و در نهایت از مردادماه به بعد که فعالیت کارخانه ایران برک از سر گرفته شد کارگران  همراه با مزد جاری مطالبات معوقه خود را بصورت تدریجی دریافت کنند.

به گفته منابع ایلنا هرچند جلسه روز گذشته امیدوار کننده به نظر می‌رسد اما عملیاتی شدن کامل این توافق در مورد بازگشت به کار و چگونگی پرداخت شدن مطالبات 120 کارگر ایران برک به موافقت مدیرعامل این واحد صنعتی بستگی دارد.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز