خبرگزاری کار ایران

190کارگر فولاد البرز سه ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۱۹

190کارگر کارخانه «فولاد البرز» در شهرستان تاکستان استان قزوین در 3 ماه اخیر دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که با سوابق کاری بالا و در شرایط طاقت‌فرسا کار تولید انواع میلگرد را انجام می‌دهند، از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حقوق و دستمزد دریافت نکره‌اند . همچنین هنوز حق عیدی سال 93 و بن دو سال 92 و 93 به کارگران پرداخت نشده است.

 کارگران می گویند معوقات حقوقی کارگران پیش از 4 ماه بود که اخیرا کارفرما یک ماه حقوق مربوط به بهمن ماه سال 93 را پرداخت کرده است. همچنین قرار است حقوق اسفند ماه 93 در تیر ماه 94 به کارگران پرداخت شود.

به گفته کارگران مجتمع فولاد البرز به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود مواد اولیه تولید و بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، او توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران و سایر هزینه های کارخانه را ندارد .

طبق ادعای کارگران فولاد البرز هم اکنون شرایط تولید در این کارخانه به حدی نامناسب است که کارگران را نگران امنیت شغلی‌شان کرده است بطوریکه از یکسال پیش تا کنون حدود ۲۱۰ نفر از مجموع ۴۰۰ کارگر این کارخانه پس از اتمام قرارداد کاری‌شان اخراج شده‌اند.

همچنین طی یک ماه گذشته تعدادی از کارگران که امیدی به بهبود وضعیت کارخانه ندارند خود خواسته محل کار خود را برای پیدا کردن شغلی مناسب ترک کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز