خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت استفاده از آب‌های زیر زمینی شغل شالی‌کارها و شالی‌کوب‌ها را به خطر انداخته است

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۸۰۳

ممنوعیت استفاده از آب‌های زیر زمینی امنیت شغلی شالی‌کاران و کارگران کارخانه‌های شالی‌کوبی در استان گلستان را تهدید می‌کند.

«غلام رضا طالبا » دبیر خانه کارگر گلستان در این باره به ایلنا گفت: پس از اجرای ممنوعیت استفاده از آب های زیر زمینی در استان گلستان طی سال جاری، بسیاری از کشاورزان گرگانی برای کشت شالی امکان استفاده از آب چاه و سایر آب های زیر زمینی را ندارند و دولت جرایم سختی را برای متخلفین به اجرا گذاشته است، این موضوع کارخانه‌های شالی کوبی استان را نیز در آستانه تعطیلی  قرار داده است.

این فعال کارگری با اشاره به اشتغال  10 تا 15 کارگر فصلی در هر یک از واحدهای شالی‌کوبی، افزود:فقط در حومه  شهر گرگان 27 کارخانه شالی کوبی وجود دارد که کارگران‌شان امنیت شغلی خود را در مخاطره می‌بینند.

دبیر خانه کارگر گلستان در ادامه تصریح کرد: دولت با اجرای این طرح در سال جاری علاوه بر تعطیل کردن تعداد زیادی از کارخانه‌های شالی‌کوبی و بیکاری کارگران‌شان، امنیت شغلی کارگران فصلی شالیزارها  را به خطر انداخته است.

طالبا در خاتمه تصریح کرد: اجرای این طرح، چالش‌های پیش روی کشت برنج را افزایش داده و به نظر می رسد دولت سال آینده برای جبران کسری برنج مصرفی کشور قصد واردات برنج‌های خارجی را دارد که این امر نابودی کشاورزان و کارگران داخلی را به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز