خبرگزاری کار ایران

اخراج 142 کارگر شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد در سال 93/ شاغلین 11 ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۴۵۵

منابع کارگری از تعویق 11 ماه حقوق 200 کارگر شرکت‌های چهار گانه سبز مهاباد خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، بیش از 200 کارگر شاغل در شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد که  شامل«کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» می شوند، بیش از 11 ماه است حقوقی دریافت نکرده اند. همچنین 142 کارگر این مجتمع کشاورزی  در سال 93 اخراج شده اند. کارگران می‌گویند دلیل اخراج این کارگران پی‌گیری مطالبات صنفی‌شان بوده است.

کارگران در تشریح جزئیات معوقات خود می گویند؛ این معوقات حقوقی مربوط به 9 ماه حقوق سال 93 (از تیر ماه 93 تا کنون) است و در سال جاری نیز کارگران حقوقی دریافت نکرده‌اند. به این ترتیب کارگران طی 11 ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

کارگران شروع مشکلات شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد را از سال 86، یعنی زمانی می‌دانند که این مجتمع کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شد. 

یکی از کارگران با اشاره به سوابق 18 تا 28 ساله کارگران این مجتمع  کشاورزی، به ایلنا گفت: امنیت شغلی کارگران با افزایش مشکلات این مجتمع کشاورزی بیش از پیش به خطر افتاده است به طوری که 150 نفر از کارگران در سال 93 با سوابق بیش از 17 سال بدلیل اعتراض به افزایش مشکلات کارگران، با پایان قرار داد کاری اخراج شده‌اند.

به گفته کارگران؛ اکنون قریب به 8 سال است که این مجموعه به دلیل ناتوانی در پرداخت تسهیلاتی که از بانک‌ها و موسسات مالی دریافت کرده و از سوی دیگر فروش داریی‌های مجموعه با «وضعیت بحرانی» به کار ادامه می‌دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز