خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار انتقاد کرد:

رفتار دوگانه سران وزارت کار در برابر توقیف حق مسکن کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۸۹

عضو کارگری شورای عالی کار از رفتار دوگانه سران وزارت کار در مواجهه باافزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران انتقاد کرد.

«محمدرضا بقاییان» در این باره به ایلنا گفت: مقام‌های وزارت کار از یکسو در جلسات خصوصی مدعی‌اند برای تصویب افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن در هیات وزیران تلاش می‌کنند و از سوی دیگر در رسانه مطرح می‌کنند که افزایش دستمزد در سال ۹۴ بسیار خوب بوده است و به این دلیل افزایش حق مسکن بعید است.

او افزود: در حالی که شورای عالی کار افزایش حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان را تصویب کرده است، نهایی شدن این افزایش به تصویب هیات وزیران نیاز دارد اما با گذشت دو ماه از سال جدید ظاهرا بررسی این موضوع تاکنون در دستور کار جلسات هفتگی دولت قرار نگرفته است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ادامه بیان کرد: در جلسه دیروز (ششم خرداد) هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار مصوب شد که اعضای این تشکل کارگری در جلسه هفته آینده شورای عالی کار موضوع افزایش حق مسکن را پیگیری کنند.

بقاییان گفت: ما با احتساب افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن به افزایش ۱۷ درصدی دستمزد رضایت دادیم وگرنه امکان نداشت روی این درصد با دولت و کارفرمایان به توافق برسیم.

او در پایان افزود: دولت در سال گذشته با افزایش حق مسکن موافقت کرده بود و این تصور وجود داشت که امسال نیز بدون مشکل خاصی افزایش حق مسکن را تصویب می‌کند اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیافتد از این پس تعاملی بین نمایندگان کارگران و دولت در کار نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز