خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران شهرداری تهران انتقاد کرد؛

حقوق کارمندان شهرداری تهران دو برابر کارگران افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۰۶

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران شهرداری تهران از وجود تبعیض در محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و کارمندان شهرداری تهران انتقاد کرد.

 «رحیم عباسی» در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر دستمزد کارمندان شهرداری تهران در قیاس با مزدی که به کارگران شاغل در بخش‌های مختلف این سازمان پرداخت می‌شود افزایش دو برابری داشته است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد رفع این تبعیض مزدی توسط اعضاء شورای شهر و شهردار تهران به دست فراموشی سپرده شده است افزود: با اینکه در بخش‌های مختلف سازمان‌های تابع شهرداری تهران کارگران و کارمندان از نظر سازمانی دارای مدارک تحصیلی برابر و وظایف شغلی مشابه هم هستند اما در عمل هرگاه که موعد محاسبه و پرداخت دستمزد فرار می‌رسد شکافی عمیق میان کارگران و کارمندان ایجاد می‌شود.

این مقام صنفی کارگران شهرداری افزود: بصورت مشخص از سال ۸۰ تاکنون هر سال مدیران شهرداری تهران علاوه بر رقمی که توسط دولت بابت افزایش دستمزد کارمندان در نظر گرفته شده است مبلغ اضافه دیگری را به حقوق کارمندان این مجموعه اضافه می‌کند.

عباسی ادامه داد: به موزازت تلاش‌هایی که مدیران شهرداری برای افزایش دستمزد کارمندان این سازمان انجام داده‌اند در عمل تاکنون کوچک‌ترین اقدامی برای افزایش ملموس دستمزد کارگران این واحد‌ها صورت نگرفته است و در عمل شرایط طوری شده است که کارگران شهرداری تهران با مشاهده وضعیت همکاران کارمند خود احساس سرافکندگی می‌کنند.

وی افزود: حق مسکن کارگران و مزد پایه آن‌ها در مقایسه با کمک هزینه مسکن و حقوق پایه کارمندان شهرداری قابل قیاس نیست.

عباسی با یادآوری اینکه دست‌کم تا واپسین سالهای دهه ۷۰ کارگران شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران به نسبت همکاران کارمند خود از مزایای مزدی مناسب‌تری برخوردار بودند افزود: اردیبهشت ماه سا گذشته شهردار تهران در مراسمی که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد دستور همسان‌سازی مزایای کلیه کارکنان شهردای تهران را صادر کرد اما تاکنون یک سال از آن ماجرا می‌گذرد این همسانسازی تنها در خصوص کارمندان شهرداری تهران عملیاتی شده است.

وی افزود: کارگران شهرداری تهران توقع ندارند که حتما باید به آن‌ها بیشتر از کارمندان مزد پرداخت شود آن‌ها خواهان ااجرای طرح همسان سازی برای همه کارکنان شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز