خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از ورود ۵ کارگر «شیشه آبگینه» به کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۱۹۲

در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران کارخانه شیشه آبگینه در اسفند ماه سال ۹۳ که منجر به ممانعت کارفرما از ورود ۲۰ نفر از کارگران معترض به کارخانه در تاریخ ۲۹ اسفند ماه شد، ۱۵ نفر ازکارگران اخراجی کارخانه به کار سابق خود بازگشتند و این در حالی است که کارفرما همچنان از ورود ۵ کارگر صنعتی کارخانه شیشه آبگینه ممانعت می‌کند.

به گزارش منابع کارگری ایلنا، اسفند ماه سال گذشته (۹۳) در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران کارخانه شیشه آبگینه که منجر به ممانعت کارفرما از ورود ۲۰ نفر از کارگران معترض به کارخانه در تاریخ ۲۹ اسفند ماه شد، با رای اداره کار درتاریخ ۲۵ فروردین ماه همه کارگران اخراجی بازگشت بکار شدند اما این حکم هنوز برای ۵ نفر از کارگران اجرایی نشده و همچنان کارفرما به بهانه‌های مختلف مانع ورود این کارگران به کارخانه می‌شود.

به گفته کارگران، پیش از آنکه کارفرما از ورود کارگران به کارخانه جلوگیری کند، کارگران در روز (۵ اسفند ۹۳) در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق، در مقابل ساختمان اداره کار شهرک صنعتی البرز تجمع کرده بودند.

کارگران می‌گویند چند سال است که کارفرمای این کارخانه تولید کننده انواع شیشه به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و بیمه آنان را با تاخیر پرداخت می‌کند.

کارگران مدعی‌اند، با بحرانی شدن وضعیت کارخانه شیشه آبگینه که در نتیجه بی‌توجه‌ای کارفرما وسایر مسئولان استان حاصل شده است، پایان هر ماه شاهد ترک کار خود خواسته تعدادی از همکارانمان هستیم که ازوضعیت فعلی کارخانه خسته شده‌اند.

کارگران شیشه آبگینه که نگران آینده شغلی خود هستند در خاتمه تصریح کردند در این واحد صنعتی حدود ۱۰۰ کارگر رسمی و ۲۰۰ کارگر قراردادی با سابقه در واحد‌های شیشه کریستال، ساختمانی، خودرو وشیشه‌های دوجداره مشغول فعالیت هستند که بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ پایان هر ماه به صورت گروهی و انفرادی محل کارخود را ترک می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز