خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران لوله صفا سی و چهار روزه شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۱۴۰

اعتراض صنفی نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر لوله و نورد صفا صبح امروز (یکشنبه ۳ خرداد) وارد سی و چهارمین روز متوالی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه دست از کار کشیده‌اند.

منابع کارگری می‌گویند کارگران پایان این دور از اعتصاب خود را به پرداخت یک ماه حقوق و همچنین پرداخت حق بیمه‌های عقب افتاده‌شان به سازمان تامین اجتماعی منوط کرده‌اند.

کارگران این شروط را پس از آن تعیین کرده‌اند که باخبر شدند کارفرما صبح دیروز یک ماه از حقوق معوقه‌ آنها را پرداخت کرده است. کارفرما در هفته گذشته نیز مدعی شده بود حق بیمه‌های عقب افتاده را پرداخت کرده است.

گفتنی است کارگران لوله و نورد صفا در آغاز اعتصاب حقوق ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین را طلبکار بودند اما با طولانی شدن اعتصاب، حقوق اردیبهشت ماه نیز به این فهرست اضافه شد. کارگران می‌گویند با احتساب یک ماه حقوقی که کارفرما دیروز پرداخت کرده است، بازهم چهار ماه حقوق طلبکارند.

کارگران لوله و نورد صفا در عین حال خواستار دستخط رئیس اداره تامین اجتماعی ساوه برای اطمینان یافتن از پرداخت شدن حق بیمه‌های عقب افتاده‌شان شده‌اند.

ظاهرا کارفرما مدعی است پرداخت حق بیمه‌ها مراحل اداری خود را می‌گذارند. او در سال گذشته نیز وعده مشابهی را مطرح کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز