خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قطار شهری اهواز با اخراج ۶۰ نفر ادامه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۷۵

صبح امروز بیش از ۶۰۰ نفر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز که طی چهار ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند، بعد از سه روز تعطیلات تجمع‌های اعتراضی خود را از سر گرفتند. /کارفرما با ۶۰ نفر از کارگران غیربومی واحد حفاری تسویه حساب کرده است. / پیش از این کارفرما اخراج حدود ۱۷۰ کارگر معترض را اعلام کرده بود و این ۶۰ کارگر اخراجی اولین گروهی هستند که با آنان تسویه حساب شده است.

منابع کارگری ایلنا در پروژه قطار شهری اهواز خبر می‌دهند، صبح امروز بیش از ۶۰۰ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری کیسون بار دیگر اعتراضات صنفی خود را با کار نکردن در واحد‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی، ماشین آلات و اجرا از سر گرفتند. کارفرما از روز پنجشنبه ۲۴ تا پایان روز شنبه ۲۶ اردیبهشت به بهانه تعطیلات کارگاه را به مدت سه روز کامل تعطیل کرد، این در حالی است که سابقه تعطیلی کارگاه در تعطیلات مناسبتی به جز عاشورا و تاسوعا وجود نداشته است.

اعتراض کارگران از تاریخ ششم اردیبهشت ماه آغاز شد و به گفته کارگران مسئولین شرکت پیمانکاری کیسون با گذشت ۲۱ روز از شروع اعتراضات آنان، هنوز به پرداخت ۴ ماه از مطالبات مزدی کارگران اقدام نکرده‌اند.

در آخرین تحولات، کارفرما روز پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت با ۶۰ نفر از کارگران غیر بومی واحد حفاری تسویه حساب کرد و به هر یک از این کارگران برای وصول مطالباتشان یک چک به تاریخ ۲۰ خرداد ماه داده است.

بنا بر اظهارات کارگران معترض، سایر کارگران اخراجی واحد حفاری که غالبا کارگران بومی هستند امروز برای پی گیری وضعیت شغلی خود به فرمانداری و اداره کار اهواز مراجعه کرده‌اند.

ایلنا در سیزدهمین و پانزدهمین روز از شروع اعتراضات کارگران خبر از اخراج ۱۷۰ کارگر معترض داده بود که حکم اخراج ۶۰ نفر از آنان با انجام مرحله تسویه حساب اجرا شده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز