خبرگزاری کار ایران

کارگران خدماتی شهرداری طبس ۲ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۹۶

۶۵ کارگر خدماتی شهرداری طبس که تحت نظارت شرکت پیمانکاری «آوای کویر داغ» فعالیت می‌کنند دو ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران این شرکت خدماتی در گفتگو با ایلنا از تعویق دوماهه در پرداخت حقوق و بیمهٔ کارگران این شرکت پیمانکاری خبر داد و گفت: با گذشت ۴۵ روز از شروع سال جدید، هنوز حقوق ماههای اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴ را دریافت نکرده‌ایم ضمن اینکه حق بیمه ما طی ۲ماه گذشته با تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفتهٔ این کارگر علاوه بر معوقات حقوقی عیدی و پاداش سال ۹۳ هم به کارگران پرداخت نشده است.

او ادامه داد: ما کارگران خدماتی هستیم که بعضا نزدیک به ۱۰ سال است برای شهرداری طبس کار می‌کنیم. بعد از گذشت این مدت هنوز وضعیت قراردادهای کارگران مشخص نیست و قرارداد‌ها عمدتا یک ماهه و یا سه ماه بسته می‌شود و گاهی مثل امسال اصلا قراردادی بسته نمی‌شود. یعنی از ابتدای سال جدید تاکنون هیچگونه قراردادی با ما بسته نشده است.

پرداخت حقوق اسفند، تا یک هفته ی آینده

درحالیکه کارگران از پرداخت نشدن عیدی و پاداش سال 93 خبر داده اند، مدیریت این شرکت پیمانکاری می گوید عیدی و پاداش کارگران در طول سال و به صورت ماهیانه به آنها پرداخت  شده و این تسویه حساب ماهانه خواسته ی خود کارگران است و در آن مورد هیچ معوقه ی حقوقی وجود ندارد.

خادمی، مدیریت شرکت پیمانکاری آوای کویر داغ، ضمن اعلام این خبر که حقوق اسفند ماه کارگران تا یک هفتهٔ آینده پرداخت می‌شود، به ایلنا گفت: تلاش می‌کنیم ظرف یک هفتهٔ آینده حقوق اسفند ماه کارگران را به اضافه معوقات بیمه‌ای تسویه کنیم.

او در ارتباط با معوقات حقوقی فروردین ماه کارگران گفت: حقوق فروردین ماه طبق روالی که داشتیم آخر اردیبهشت پرداخت می‌شود و این تاخیر‌ها ناشی از وضعیت بد اقتصادی است که هم شرکت‌های پیمانکاری و هم شهرداری‌ها با آن مواجه‌اند.

وی ضمن تکذیب این که تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران سابقه داشته گفت:این مطالبی که مطرح می کنید صرفا شایعه است و این اولین بار است که ما با تاخیر دوماهه در پرداخت حقوق کارگران مواجه می‌شویم و چنین وضعیتی قبلا سابقه نداشته است.

این کارفرما در بخش دیگری از صحبتهای خود اضافه کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران تنها مختص شرکت ما نیست و بسیاری از شرکتهای پیمانکاری با تاخیرهای به مراتب بیشتری مطالبات کارگران خود را پرداخت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز