خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در آبادان و خرمشهر:

نبود مرجع رسیدگی‌کننده به اختلاف روابط کار در مناطق آزاد آبادان و خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۶۶

یک فعال کارگری در آبادان گفت: از زمان ارجاع پرونده‌های روابط کار آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند هیچ مرجع صلاحیت‌داری برای رسیدگی به اختلافات روابط کار این مناطق وجود ندارد.

«مصطفی نظری» نماینده محوری کانون شورای اسلامی کار شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اروندرود در این باره به ایلنا گفت: از دو ماه پیش که ادارات کار شهرهای آبادان و خرمشهر به مناطق آزاد اروند ملحق شده‌اند تمام پرونده‌های شکایات «کارگری – کارفرمایی» در این دو شهربه اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع داده شده است.

او ادامه داد: واگذاری مسئولیت رسیدگی به اختلافات روابط کار آبادان و خرمشهر به به اداره کار منطقه آزاد اروند در حالی است که هیات‌های بررسی کننده اداره کار اروند از صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های شکایت برخوردار نیستند.

نظری افزود: هم اکنون بیش از ۵۰۰ پرونده از مرحله طرح دعوی تا مرحله صدور رای و درخواست تجدیدنظر به اداره کار اروند ارسال شده که به دلیل ذی صلاح نبودن هیات‌های رسیدگی کننده هنوز معطل مانده‌اند .

به گفته وی، توسعه مناطق آزاد تجاری در حالی در دستور کار دولت قرار دارد که بیش از بیست سال از اجرای مقررات اشتغال نیروی انسانی مناطق آزاد می‌گذرد و در این مدت دولت‌ها هیچ اقدامی برای اصلاح نارسایی‌های این قوانین انجام نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز