خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

امیدواریم با حل مناقشه هسته‌ای، مشکلات کارگران هم حل شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۰۴

دبیرکل خانه کارگر در همایش دوازده هزاری کارگران در ورزشگاه آزادی گفت: امیدواریم که در نهایت موضوع هسته‌ای ما به دست رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده حل شود و از این طریق مشکلات کارگران نیز برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محجوب در همایش دوازده هزاری کارگران که در ورزشگاه آزادی برگزار شد ضمن تشکر از تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای، گفت: در خصوص مشکلات مزد و حقوق کارگران امسال و سال قبل با کمک رئیس‌جمهور و وزیر کار اقدامات خوبی انجام شد اما کارگران هنوز معوقاتی دارند. تبعیض‌های موجود بین حداقل دستمزد و حداکثر دستمزد کارگران باید برطرف شود.

 باید مشکل بازنشستگی پیش از موعد به ویژه برای مشاغل سخت و زیان‌آور حل شود. برای این کار باید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران هر چه سریع‌تر و به شکل سهل و روان اجرایی شود.

محجوب با اشاره به یکپارچگی درمان و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه در این خصوص زمزمه‌های دیگری را از وزارتخانه مربوطه می‌شنویم و معتقدیم که بحث  یکپارچگی درمان باید هر چه زودتر به شکل واقعی عملیاتی شود.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به ضرورت پرداخت سهام عدالت به کارگران گفت: در گذشته مدیران دولتی در سطوح مختلف این سهام را دریافت کردند اما مبلغی از این سهام عدالت به کارگران و پیمانکاران جدید اختصاص نیافته است بنابراین امیدواریم که هر چه زودتر این موضوع حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر این باشیم تا کارگران ما هر روز در معابر و میادین به دنبال کار نباشند گفت: حفظ اشتغال کارگران ایرانی به ویژه کارگران ساختمانی باید مورد تاکید قرار گیرد.

محجوب بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تخصیص سبد کالا به آنها تاکید کرد و گفت: باید مشکل بازنشستگی پیش از موعد به ویژه برای مشاغل سخت و زیان‌آور حل شود. برای این کار باید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران هر چه سریع‌تر و به شکل سهل و روان اجرایی شود. در حالی که الان این قانون به سختی اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین باید قانون نوسازی صنایع نیز هر چه زودتر به جریان بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز