خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۱۹۰ کارگر در پی تعطیلی موقت مجتمع فولاد البرز

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۱۶

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه فولاد البرز در شهرستان تاکستان، این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد وحدود ۱۹۰ کارگر قرار دادی بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری ایلنا در تاکستان گزارش کردند، مجتمع فولاد البرز در استان قزوین که در زمینه ساخت و تولید انواع میلگرد فعالیت دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود مواد اولیه تولید و بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، موقتا از روز دوشنبه سی‌ام فروردین ماه تا حداقل روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه موقتا تعطیل اعلام شده است و ۱۹۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی با ۴ ماه حقوق معوقه به همراه عیدی سال ۹۳هم اکنون بلاتکلیف هستند.

بنابر اظهارات کارگران کارخانه فولاد البرز، این واحد صنعتی دارای تولید و بازار فروش خوبی بود و روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن میلگرد تولید می‌کرد اما کارفرمای این کارخانه که در عین مالک چند کارخانه دیگر همچون لوله و نورد صفا وپروفیل ساوه است، کارخانه را دچار بحران مالی کرده و مدعی است ادامه تولید در این واحد توجیه اقتصادی ندارد.

کارگران می‌گویند، هم اکنون شرایط تولید در کارخانه فولاد البرز به حدی نامناسب و بحرانی است که کارگران را نگران امنیت شغلیشان کرده است.

به گفته آنان، از یکسال پیش تا کنون حدود ۲۱۰نفر از مجموع ۴۰۰ کارگر این کارخانه بعد از اتمام قرارداد کاریشان اخراج شده‌اند.

همچنین بنا بر گزارش کارگران فولاد البرز، مدیران این کارخانه در سال ۹۲حدود ۱۵۰ کارگر قرارداد موقت این واحد تولیدی را در دو مرحله با سوابق ۸ تا ۱۵ سال تعدیل کردند. همچنین ۶۲ نفر از کارگران قرار دادی نیز در مهر و آبان ماه سال جاری با اتمام قرار داد کارشان تعدیل شده‌اند که هنوز نیمی از این تعداد نتوانسته‌اند با کارفرما تسویه حساب کنند.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۹۰کارگری است که در کارخانه باقی مانده‌اند. به همین دلیل طی چند ماه گذشته کارگران فولاد البرز بیش از ۵بار مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری تاکستان تجمع کرده‌اند.

کارگران می‌گویند شرایط تولید در کارخانه مهم فولاد البرز بسیار نامناسب و بحرانی است و کارفرما توان پرداخت مطالبات معوقه کارگران در ماههای دی، بهمن، اسفند وعیدی ۹۳ وحقوق فروردین ۹۴ را ندارد.

کارگران شرکت فولاد البرز درباره معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند علاوه بر تعویق سه ماه حقوق، بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز با مشکلات زیادی روبروست. به طوریکه چهار الی ۵ ماه از سال دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

به گفته منابع کارگری ایلنا در کارخانه فولاد البرز، کارگران این واحد با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

طبق اظهارات کارگران همه ما ۱۹۰ کارگر هم اکنون به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلیمان حاضریم برای تامین معاش زندگیمان مقرری بیمه بیکاری دریافت کنیم در ادامه گفتند: متاسفانه کارفرما برای برقراری مقرری بیمه بیکاری به کارگران نامه عدم نیاز نمی‌دهد و از کارگران تسویه حساب می‌خواهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز