خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «پارس قو» در اعتراض به تعویق حقوق و بیمه تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۵۴۶

نزدیک به ۱۵۰کارگر پارس قو در اعتراض به تعویق حقوق و بیمه صبح امروز (۳۱ فروردین ماه) مقابل درب ورودی این کارخانه جنب پایانه مسافربری جنوب تهران تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه پارس قو گزارش می‌دهند؛ تجمع کنندگان کارگرانی هستند که بیمه تامین اجتماعی آنان از شهریور ماه سال گذشته (۹۳) پرداخت نشده است. همچنین این کارگران معترض مدعی‌اند کارفرما حقوقشان را هر ماه با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌کند و حدود ۳۱۰ کارگر دائمی وقراردادی حقوق اسفند ماه سال ۹۳ را در حال حاضر دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران؛ مشکلات کارخانه پارس قو در پی واگذاری و انتقال این واحد صنعتی از بنیاد اقتصادی کوثر به بخش خصوصی آغاز شده است. تغییرات مدیریتی به وجود آمده به زیان کارگران بوده به نحوی که در حدود یکسالی که از استقرار مدیریت جدید این مجموعه تولیدی می‌گذرد، در نحوه محاسبه بیمه و پرداخت حقوق ماهیانه کارگران تغییراتی ایجاد شده است.

کارگران پارس قو می‌گویند؛ در حال حاضر دفترچه‌های درمانی کارگرانی که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال است به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند از سوی شعبه ۱۱ تامین اجتماعی تهران به بهانه طلب یک میلیاردی که از کارخانه دارد تمدید نمی‌شود. همچنین مطالبات تامین اجتماعی تهران از کارخانه پارس قو باعث شده بیش از ۵۰ کارگربا سابقه نتوانند با استفاده ازمزایای قانون مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شوند.

به گفته کارگران پارس قو، کاهش ناگهانی تولید روغن در این کارخانه جوابگوی هزینه‌های جاری کارخانه وحقوق کارگران نیست چرا که کارفرما علاوه بر بدهی به کارگران، به سایر ادارات دولتی همانند اداره گاز وبرق استان بدهی کلانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز