خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانی فاز ۲۰ و ۲۱ عسلویه به پرداخت نشدن مزد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۹۴

کارگران شرکت پیمانکاری جهان پارس در دو روز گذشته (دیروز و امروز) به نشانه اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از کمپ‌های اقامت خارج نشده‌اند.

فعالان صنفی کارگری در منطقه ویژه عسلویه از اعتراض صنفی جمعی از کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری خلع ید شده فازهای ۲۱ و ۲۱ عسلویه خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا کارگران شرکت‌ پیمانکاری جهان پارس در دو روز گذشته (دیروز و امروز) به نشانه اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از کمپ‌های اقامت خارج نشده‌اند.

از قرار معلوم این شرکت پیمانکاری که در زمینه نصب خطوط لوله گاز و نفت (پایپینگ) فعالیت دارد در واپسین روزهای اسفند ماه سال گذشته خلع ید شده (اخراج شده) اما کارگران این شرکت پیمانکاری که پس از اتمام تعطیلات نوروزی به کار سابق خود بازگشته‌اند، به تازگی از این ماجرا مطلع شده‌اند.

گفته می‌شود دست‌کم بیش از سیصد کارگر از طریق شرکت جهان‌پارس در پروژه‌های در دست ساخت فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه عسلویه شاغل بوده‌اند که هنوز بابت سه ماه معوقات مزدی باآن‌ها تسویه حساب نشده است.

منابع ایلنا تاکید دارند دست‌کم دو ماه از این معوقات مربوط به سال گذشته می‌شود‌ و به احتمال قوی این کارگران بابت فروردین ماه سال جاری نیز خود را طلبکار می‌دانند.

فعالان صنفی کارگری منطقه عسلویه در توضیح اینکه چرا کارگران جهان پارس از کارفرمای خود انتظار پرداخت دستمزد فرودین ماه را دارند، می‌گویند: این کارگران از خلع ید شرکت متبوع خود بی‌خبر بودند و برای همین تصور می‌کردند که طبق توافق‌های ضمنی قبلی پس از تعطیلات نوروزی به کار قبلی خود بازخواهند گشت و برای همین اگر از ماجرای خلع ید باخبر بودند دست‌کم در این مدت درصدد یافتن شغل می‌بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز