خبرگزاری کار ایران

باقی ماندن بخشی از مطالبات ۲۰ کارگر در عسلویه پس از تسویه حساب

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۲۷

حدود ۲۰ کارگر تعدیل شده فازهای ۱۷ – ۱۸ منطقه ویژه عسلویه هنوز بابت بخشی از معوقات مزدی خود طلبکارند/ این کارگران پیشتر به دلیل اعتراض به طولانی شدن پرداخت مطالبات مزدی، تعدیل شده بودند.

کارگران نقاشی که به دلیل پیگیری‌ مطالبات صنفی خود در آذرماه سال گذشته از ادامه کار در پروژه‌های منطقه ویژه عسلویه منع شده بودند، می‌گویند که هنوز بخشی از معوقات مزدی آن‌ها پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا این کارگران که تعدادشان حدود ۲۰ نفر است پیش‌تر از طریق شرکت‌های پیمانکاری «قنواتی» و «درریز» در پروژه‌های در دست احداث فازهای ۱۷ – ۱۸ عسلویه مشغول به کار بودند که به گفته خود در نتیجه اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی شان در آذرماه سال ۹۳ تعدیل شده بودند.

کارگران مورد نظر از نیروهای غیر بومی بلوچستانی و خوزستانی شاغل در منطقه عسلویه بودند که پس از طی کردن تشریفات اداری تسویه حساب مدعی اند بخشی از دستمزدشان را دریافت نکرده اند.

به گفته یکی از این کارگران در زمان تسویه حساب دستمزد ماه‌های شهریور و مهر آن‌ها توسط شرکت‌های پیمانکاری پرداخت شده اما از آن زمان تاکنون هنوز بابت مزد ماه آبان و ۱۰ روز کاری آذر با آن‌ها تسویه حساب نشده است.

این کارگر ادامه داد: از آنجا که بیشتر کارگران اکنون در محلی بیرون از منطقه عسلویه شاغل هستند، مسئولان شرکت قنواتی و در ریز پاسخ مشخصی به آن‌ها نمی‌دهند.

وی افزود: در صورت ادامه این وضعیت برای آن‌ها راهی غیر از طرح شکایت در هیات حل اختلاف مستقر در اداره کار منطقه ویژه عسلویه باقی نمی ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز