خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران بازنشسته نی بُر «کارون شوشتر» مقابل وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۷۵۷

حدود ۲۵۰ نفر از کارگران «نی بُر» مجتمع کارون شوشتر که آبان ماه سال ۹۳ تحت قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده بودند، در اعتراض به میزان مستمریشان و همچنین درج نشدن نیمی از سوابق کاریشان به عنوان سخت و زیان آور با سفر به تهران صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

کارگران معترض به خبرنگار ایلنا گفته‌اند مستمری‌شان به اندازه نیمی از حقوق کارگران دائمی است و هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد. به همین دلیل حدود ۲۵۰ نفر از مجموع پانصد کارگر بازنشسته این مجتمع صبح امروز به تهران آمده و مقابل ساختمان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

کارگران که خواستار رسیدگی مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به مشکلاتشان هستند، می‌گویند: محاسبات بازنشستگی کارگران فصلی که ۶ ماه از سال را بیکار بوده‌اند بر مبنای محاسبات بازنشستگی دو سال پایان خدمت؛ یکسال به صورت سخت و زیان آور و یکسال به صورت عادی بوده است. به همین دلیل آنان مدعی‌اند این مستمری کمتر از حقوق واقعی‌شان است و تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد.

به گفته آنان، کارگران فصلی پیش از این به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری بعد از ۲۵سال، امکان بازنشسته شدن نداشتند، اما پس از پی گیری کارگران و مساعدت وزارت کار، کارفرما متعهد به پرداخت بیمه فصول بیکاری کارگران نی بر به تامین اجتماعی شد و این امکان سال گذشته (۹۳) برای کارگران نی بر فراهم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز