خبرگزاری کار ایران

به دلیل اشتباه در تنظیم قرارداد دو شرکت بیمه‌گر

غرامت بیمه عمر کارگران بازنشسته چهار استان در آذرماه پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۲۴

وجود یک اشتباه - عمدی یا سهوی - در تنظیم قرارداد شرکت بیمه آتیه سازان حافظ با شرکت بیمه ایران باعث شده است غرامت بیمه عمر (غرامت فوت) کارگران بازنشسته در استان‌های بوشهر، ایلام، اصفهان و کردستان در مورد فوت شدگان آذرماه پارسال بلاتکلیف باقی بماند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان بوشهر در این باره به ایلنا گفت: شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به عنوان پوشش دهنده بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با بیمه ایران برای پوشش غرامت حوادث و فوتی بازنشستگان از تاریخ یکم آذر ماه سال ۹۲ تا ۳۰ آبان سال ۹۳ قرار داد منعقد کرده است، این در حالیست که موعد قرار داد بیمه‌های عمر بازنشستگان کانون‌های چهار استان بوشهر، ایلام، اصفهان و کردستان با این شرکت بیمه گذار تا پایان روز سی ام آذر ماه است.

 «سید موسی میر جهانمردی» ادامه داد: به این بهانه شرکت بیمه ایران مدعی است طبق قرار داد نهادهای صنفی بازنشستگان موظف به پرداخت غرامت فوت شدگان تا پایان آبان ماه سال ۹۳ هستند و با این استدلال حاضر به پرداخت غرامت فوت بازنشستگانی که در طولآذرماه در این چهار استان فوت شده‌اند نیست.

او با بیان اینکه در یکماهه آذر سال گذشته بیش از ۶۰ مورد فوتی به کانون بازنشستگان استان بوشهر گزارش شده است افزود: میزان غرامت برای هر فوت شده مبلغ ۳ میلیون تومان است و تعداد زیادی از خانواده‌های بازنشستگان پس از گذشت حدودا ۵ ماه از مرگ سرپرست خانواده‌شان هنوز نتوانسته‌اند غرامت فوت را از بیمه آتیه سازان حافظ دریافت کنند.

این فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته روند جاری را موجب نگرانی بازنشستگان دانست و گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رضایت ندارند.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب از سوی نمایندگان بیمه آتیه‌سازان در بوشهر گفت: انتظار می‌رود مسئولین بویژه کانون عالی بازنشستگان نسبت به بی‌توجهی این شرکت بیمه‌گر به مطالبات به حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامی فوری انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز