خبرگزاری کار ایران

شرط جدید تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در اصفهان را غافلگیر کرد

یک فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی از شرط جدید اداره کل تامین اجتماعی اصفهان برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی این استان انتقاد کرد.

«احسان عبداللهی» در این باره به ایلنا گفت: اداره کل تامین اجتماعی اصفهان به بهانه پایان اعتبار کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی از صدور صورتحساب جهت پرداخت حق بیمه جلوگیری می‌کند.

او افزود: این اداره از کارگران ساختمانی خواسته است که پیش از پرداخت حق بیمه، کارت‌های مهارت خود را تمدید کنند.

عبداللهی با انتقاد از فراهم نبودن مقدمات تمدید کارت مهارت در اداره کل فنی و حرفه‌ای اصفهان، گفت: کارگران ساختمانی باید از چندین ماه قبل‌تر از شرط جدید تامین اجتماعی مطلع می‌بودند تا در سابقه بیمه‌ای‌شان فاصله نیافتد اما اطلاع رسانی درستی در این قضیه صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: در فاصله زمانی تمدید کارت‌های مهارت، احتمال وقوع حادثه کار یا هر حادثه ناگوار دیگری برای کارگران ساختمانی و خانواده‌هایشان وجود دارد که مسئولیت هزینه‌های احتمالی این حوادث بر عهده تصمیم گیران سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

این فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی در پایان از مدیران اداره کل تامین اجتماعی اصفهان خواست که جهت تمدید کارت‌های مهارت به مدت حداقل سه ماه به کارگران ساختمانی فرصت دهند تا آن‌ها نسبت به پرداخت فیش‌های جدید اقدام کنند و این مشکل حل شود.

کد خبر : ۲۶۴۷۵۴