خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران نساجی کاشان مقابل ساختمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۳۳

حدود ۵۰ نفر از کارگران کارخانه نساجی کاشان، صبح امروز در اعتراض به آنچه سخت‌گیری‌های تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد کارگران این واحد صنعتی می‌خواندند، مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند.

به گزارش منابع کارگری ایلنا در کارخانه نساجی کاشان، بخش قابل توجهی از کارگران این واحد تولیدی به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

کارگران  معترض در تشریح مشکلات صنفیشان گفتند؛ پس از تعطیلی نساجی کاشان در سالهای ۸۳ و ۹۰ کارگران در دو مرحله برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند اما امروز که بخش قابل توجهی از این کارگران مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان اور شده‌اند، تامین اجتماعی دوران مقرری بگیری بیمه بیکاری آن‌ها را با سوابق سخت وزیان آور محاسبه نمی‌کند.

به گفته آنان، این در حالیست که در زمان مقرری بگیری کارگران نساجی کاشان، ایام بیکاری با قانون مشاغل سخت و زیان آور محاسبه می‌شد اما تامین اجتماعی امروز ازاین قانون پیروی نمی‌کند.

به گفته کارگران معطل ماندن درخواست بازنشستگی کارگران نساجی کاشان درحالی ادامه دارد که تامین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان از اراضی این کارخانه را به بهانه دریافت مطالبات معوقه‌اش مصادره کرده است.

 همچنین منابع خبری ایلنا در کاشان از تعویق حدود ۵۲ ماه از مطالبات کارگران نساجی کاشان خبر می‌دهند. این کارگران در سال جاری بیش از ۵ ماه حقوق از کارفرما طلب دارند. همچنین عیدی پایان سال کارگران نیز به صورت علی الحساب ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز