خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت:

اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۱۰ هزار کارگر ساختمانی پاکدشت را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۲۵

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت از بیکاری حدود ۱۰ هزار کارگر ساختمانی به تبع رکود بازار ساخت و ساز مسکن در این شهرستان خبر داد.

 «عوض سلطانی» با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: در شهرستان پاکدشت بیش از ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی روز مزد فعالیت می‌کنند که از مهر ماه سال جاری به دلیل آنکه کاری از سوی پیمانکاران ساختمانی به آنان پیشنهاد نمی‌شود بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه بخش زیادی از کارگران بیکار ساختمانی پیش از این در پروژه‌های مسکن مهر کار می‌کردند افزود: با اتمام تدریجی طرح مسکن مهر، ۱۱ هزار واحدی «پارکین»، هزار ۶۰۰ واحدی «بلوار سپاه» و هزار و ۸۰۰ واحدی «فیرون آباد» پاکدشت به افزایش تعداد کارگران ساختمانی بیکار افزوده شد.

این فعال صنفی از شمار قابل توجه ای از کارگران ساختمانی که این روز‌ها در پاتوق‌های صنفی خود در پاکدشت سرگردان‌اند به عنوان شاهد مثال یاد کرد و افزود: تا پاییز امسال، کمتر دیده می‌شد کارگران ساختمانی در شهرستان پاکدشت برای روزهای متوالی در پاتوق‌‌ها سرگردان باشند.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی دیگر از تبعات بیکاری کارگران ساختمانی را ناتوانی در پرداخت حق بیمه دانست و ادامه داد: شاید مهم‌ترین آسیبی که از این طریق به کارگران ساختمانی وارد می‌شود ایجاد وقفه در پرداخت حق بیمه باشد.

این فعال کارگری در پایان این گفتگو با ابراز نگرانی از گسترش بیکاری کارگران ساختمانی طی سال آینده، گفت: دولت به منظور حل معضل اشتغال کارگران ساختمانی می‌تواند با اجرای سیاست‌هایی که به رونق بازار مسکن منجر شود برای کارگران ساختمانی اشتغالزایی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز