خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد

تجمع کارگران آبفای اهواز در اعتراض به تعویق حقوق و اخراج همکاران‌شان

حدود ۱۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و عیدی در مقابل دفتر شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» واقع در خیابان کیان پارس اهواز تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در اداره آب و فاضلاب اهواز گزارش داده‌اند، صبح امروز (۲۳ اسفندماه) جمعی از کارگران پیمانی آبفای اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» کار می‌کنند در اعتراض به تعویق حقوق بهمن ماه، حق عیدی و پرداخت نشدن بیش از دو ماه حق بیمه‌شان به سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند از یکسال پیش دستمزد و بیمه کارگران پیمانی به صورت نامنظم پرداخت می‌شده است، به همین دلیل این وضعیت کارگران آبفای اهواز و اعضای خانواده‌های‌شان را دچار مشکل کرده است.

براساس اخباری که به نقل از کارگران منتشر شده است؛ برپایی تجمع امروز پاسخی به بی‌تفاوتی پیمانکار در خصوص پرداخت نشدن مطالباتی است که از یکسال گذشته باقی مانده است.

کارگران می‌گویند؛ از فروردین ماه سال جاری تا شهریور ماه کارفرما حقوقمان را به صورت کامل پرداخت نکرده است. در عین حال بخشی از مطالبات ما مربوط به هنوز توسط پیمانکاران قبلی پرداخت نشده است.

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند؛ به غیر از پرداخت نشدن مزد، در سوابق بیمه تامین اجتماعی‌شان هم نیز مشکلاتی دیده می‌شود بطوری که بخشی از سوابق آنان به صورت نامنظم ثبت شده است.

همچنین در تجمع امروز تعداد ۱۶ کارگر پیمانی شرکت آب و فاضلاب اهواز که در تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری بعد از ۴ سال کار مستمر، به دلیل عدم نیاز کرفرما اخراج شده‌اند در جمع معترضین حاضر بودند و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند.

به گفته کارگران معترض، کارگران اخراجی هیچ حامی‌ای برای دفاع از خود ندارند به همین دلیل امروز ما ضمن حمایت از همکارن اخراجی‌مان از کارفرما می‌خواهیم علاوه بر پرداخت مطالبات معوقه‌مان، آنان را به کارشان بازگردانند.

کد خبر : ۲۶۰۱۴۷