خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به ۴ ماه تعویق حقوق:

اعتصاب کارگران «زمستان یورت» به دومین روز متوالی رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۵۲۲

«در اجتماع روز گذشته کارگران معدن زمستان یورت تعدادی از هر دو گروه شمال غرب و شمال شرق این معدن حضور داشتند اما در تجمع امروز تمامی ۷۰۰ کارگر بخش شمال غربی دست از کار کشیده‌اند.»

حدود ۷۰۰ نفر از کارگران خش شمال غرب معدن «زمستان یورت» در دومین روز از آغاز اعتراض صنفی‌شان همچون دیروز تولید زغال سنگ در این بخش از معدن را به نشانه اعتراض تعطیل کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران معترض معدن زمستان یورت که از دو واحد شمال غرب و شمال شرق، تشکیل شده‌اند ۴ ماه و نیم است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند به همین دلیل روز گذشته (۱۲ اسفند) بیش از ۳۰۰ نفر از مجموع حدود هزار کارگر شاغل در این معادن دست از کار کشیده و مقابل ساختمان اداری معدن تجمع کردند.

 به گفتهٔ کارگران، در اجتماع روز گذشته کارگران معدن زمستان یورت تعدادی از هر دو گروه شمال غرب و شمال شرق این معدن حضور داشتند اما در تجمع امروز تمامی ۷۰۰  کارگر بخش شمال غربی دست از کار کشیده‌اند.

 کارگران می‌گویند با وجود اعتراضات کارگری هنوز پاسخ روشنی از سوی کارفرما درباره پرداخت معوقات حقوقی به آنان داده نشده است.

براساس اطلاعاتی که توسط کارگران به ایلنا گزارش شده است، دیروز در زمان آغاز اعتراض صنفی، مسئولان معدن وعده داده بودند که مطالبات کارگران ظرف چند روزه آینده پرداخت خواهد شد اما کارگران معترض که به دلیل سابقه این تاخیر‌ها نسبت به این وعده خوشبین نبودند امروز نیز به اقدام اعتراضی خود ادامه داده‌اند.

همچنین به گفته کارگران، امروز (۱۳ اسفند) از سوی کارفرما به آن‌ها گفته شده که حداکثر تا فردا یکماه از مطالبات معوقه پرداخت خواهد شد و کارگران دستمزد آبان ماه خود را طی دو روز آینده دریافت خواهند کرد.

کارگران که به کم بودن دستمزد‌ها در ازای سختی کار در این معدن معترض‌اند، می‌گویند: کاهش حقوق و نوع قرارداد کار و مشکلات صنفی دیگری همچون عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت نشدن اضافه کاری‌ها و… از دلایل اعتراض و اعتصابات کارگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز