خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شهرستان ری؛

لغو کسر حق بیمه از بن کارگری نقض قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۶۰

سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد نظارت خود را بر نحوه محاسبه و پرداخت مزد و بیمه کارگران پررنگ‌تر کند چرا که کارفرمایان تحت عنوان شرایط نامناسب اقتصادی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن هزینه‌های واقعی نیروی انسانی انجام می‌دهند.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری در با انتقاد از لغو کسر حق بیمه از بن کارگری گفت: کسر حق بیمه از بن کارگری به سود کارگران در دوران مستمری بگیری است.

«علی ترکاشوند» با بیان اینکه لغو مصوبه کسر بیمه کارگران اعتراض آنان را به همراه دارد در این باره به ایلنا گفت بن کارگری مطابق صراحت قانونی مشمول کسر حق بیمه می‌شود و آنچه شورای عالی کار تصویب کرده فاقد ارزش قانونی است.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید از صدور بخشامه‌های بی‌مورد که نقض قانون کار وتامین اجتماعی است اجتناب کند، گفت: حق کارگر است که بعد از ۳۰ سال خدمت بتواند خدمات مطلوبی از سازمان دریافت کند از این رو به دولت و نمایندگان مجلس پیشنهاد می‌کنیم برای رفاه حال کارگران مصوبه‌ای را تصویب کنند که سازمان تامین اجتماعی مکلف به دریافت سهم بیمه از کارفرمایان علاوه بر بن ازعیدی نیز بشوند.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد نظارت خود را بر نحوه محاسبه و پرداخت مزد و بیمه کارگران پررنگ‌تر کند چرا که کارفرمایان تحت عنوان شرایط نامناسب اقتصادی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن هزینه‌های واقعی نیروی انسانی انجام می‌دهند.

او با ذکر مثالی گفت: کارگربازنشسته‌ای که اخیرا به دفتر خانه کارگرشهرستان ری مراجعه کرده بود بعد از ۲۵ سال سابقه کار در یک واحد تولیدی تنها حداقل مزد را دریافت می‌کرد با این حال هیچ نظارتی بر کار کارفرمایان وجود ندارد.

این فعال کارگری در خاتمه با اشاره به اینکه در ماده ۳۰ قانون تامین اجتماعی به صراحت به مسئله کسر حق بیمه از بن کارگری اشاره شده است، اظهار کرد: کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شود اما شورای عالی کار با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لغو کسر حق بیمه یاد شده کارگران را از این فرصت محروم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز