خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری چهارمحال و بختیاری خبرداد:

آغاز ایمن سازی 40 مدرسه حاشیه جاده‌ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایمن سازی 40 مدرسه حاشیه راه‌های برون شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش‌ایلنا، منوچهر سلمان زاده گفت: در بخش ایمن سازی فیزیکی مدارس، محوطه مقابل مدارس حاشیه راه‌ها با آرام سازی ترافیک و ایجاد ایمنی تردد دانش آموزان، با نصب علائم، هشدارها و تابلوها ایمن می‌شود.

سلمان زاده هزینه اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی برای هر مدرسه را 100 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح شامل دیوارنویسی با مضامین ایمنی، خط ‌کشی عابران پیاده، نصب تابلوهای هشداردهنده الکترونیکی و معمولی و تابلوهای عمودی و افقی و سرعت گیر است.

وی گفت: برای ایمن سازی آموزشی و نرم افزاری هم 25 میلیون ریال برآورد هزینه شده که شامل توزیع اقلام آموزشی از قبیل کیف مدرسه، پیک، جزوه، جلیقه شبرنگ و بازی های فکری ترافیکی و تجهیز گذربان مدرسه به پرچم و جلیقه مخصوص است.

سلمان زاده افزود: هم اکنون 27 مدرسه در شهرستان فارسان، 10 مدرسه در اردل، 13 مدرسه در کیار، چهار مدرسه در بروجن، 25 مدرسه در لردگان، 23 مدرسه در سامان، 17 مدرسه در کوهرنگ و 34 مدرسه در حاشیه راه های شهرکرد با بیش از 14 هزار دانش آموز نیازمند ایمن سازی هستند.

کد خبر : ۴۱۸۲۳۴