خبرگزاری کار ایران

استاندار چهار محال و بختیاری خبرداد:

اختصاص سه میلیارد ریال برای بازنگری طرح جامع شهرکرد

استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح جامع شهرکرد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهار محال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی مشکلات مرکز چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی تأمین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به تصویب طرح جامع شهرکرد در تیر ۱۳۸۶ و پایان مدت ۱۰ ساله آن، ضرورت دارد مشاور مربوط به بازنگری این طرح تا ۴۵ روز دیگر مشخص شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور تسریع در توسعه غرب شهرکرد پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه اختصاص یافت.

وی بیان داشت: ادارات کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مکلف شدند تا دو هفته دیگر نسبت به آزادسازی و تعیین تکلیف مسیر احداث کمربندی شمال شهرکرد اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای ارائه راهکار عملی در خصوص تأمین آب به میزان دو لیتر بر ثانیه به منظور تجمیع پرورش دهندگان دام سبک در غرب شهرکرد اقدام شود.

وی عنوان داشت: دولت یازدهم در سال گذشته با وجود مشکلات مالی و اقتصادی فراوان،به شهرداری‌ها کمک شایانی کرد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح های عمرانی مانند جمع آوری شبکه فاضلاب نقش مهمی در تسریع تکمیل و بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای در مرکز چهارمحال و بختیاری دارد.

وی ادامه داد: اجرای کمربندی های شرق و شمال، ساخت امتداد کمربندی جنوب، بازگشایی بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت و دیوار دانشگاه شهرکرد، آغاز عملیات اجرایی خوار و بار فروشان، تجمیع اصناف مختلف و برنامه ریزی برای انتقال بازار خوار و بار فروشان از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در مرکز چهارمحال و بختیاری بوده است.

شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری ۴۰۰ میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری طلب دارد.

نورالله غلامیان دهکردی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی دولتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی و پروانه ساخت نسبت به احداث ساختمان اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: البته دستگاه‌های اجرایی دولتی در چهارمحال و بختیاری می‌توانند بدهی‌های به شهرداری‌ها قسط بندی و پرداخت کنند.

غلامیان دهکردی در پایان عنوان کرد: شهرداری شهرکرد پنچ هزار هکتار فضای خدمات شهری دارد.

کد خبر : ۴۰۹۸۹۴